Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-03, 21:23   #1
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Sälja de man gjort?

Jag har tänkt mycket på det där med stickning o äntligen har jag fått tummarna loss o börjat sticka till min bebis jag snart kommer få.
Men de jag undrar dock är om de finns någon bra sida eller något där man kan sälja sina saker man gjort? Någon som vet?
(kommer lägga upp bilder på de ja gjort inom sinom tid)
Någon tipsa mig om tradera, men där känns de som om man inte kan sälja stickade barn tröjor för så mycket, man vill ju trots allt gå med lite förtjänst, hur gör jag? vart säljer jag mina saker?
Detta gäller även saker jag syr då ja syr mer än jag stickar..
Tacksam för tips o svar!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 21:54   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Här har du en tråd där vi pratade om Hemmagjort.se. Händigt.se är också en sajt, men där verkar försäljningen också gå trögt.

http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=13000
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 21:56   #3
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Om du skall göra helt nya saker och sälja helt nya saker så ska du starta företag.. Begagnade saker säljer man lättast på tradera eller blocket.
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 22:55   #4
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Ja de e ju helt nya saker ja kommer sälja inte begagnat.
Att starta eget är väl ändå ganska svårt o krävande? även om ja faktiskt planerat o göra det.
Har ritat upp egen kollection o har ett namn på kollectionen osså ^^
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 00:20   #5
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Nej, det är inte så krävande alls, jag har ett eget företag, betalar moms var tredje månad tror jag att det är och deklarerar en gång per år. Det är bra att ha någon i ens närhet som har eget också, min mamma och pojkvän är egen företagare så de har koll på deklarationen och såvidare så det är inte något större problem egentligen.
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 10:03   #6
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Men hur började du liksom?
Jag har hört från arbetsförmedlingen att där är ett ställe man kan gå till, tror de heter Nyföretagarcenter (ialla fall i den staden jag bodde i), där tipsar dom om marknadsföring m.m o de kollar även ens upplägg. Nu bor ja inte där längre o har inte gått till de där stället.
Man kan man på egen hand börjar hemma liksom?
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 10:28   #7
ScrappyDesign ScrappyDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 1
Hej Sabina,

Jsg registrerade en enskild firma i höstas. Det var väldigt smidigt, man kan göra det via internet på bolagsverkets hemsida. Man måste också lämna in en anmälan till skatteverket om man vill vara momsregistrerad. Det kan du också göra via nätet. Vill du registrera ditt firma namn så kostar det en slant, å andra sidan så är du då skyddad mot att någon annan registrerar samma firma. Det finns andra bolagsformer än enskild firma, var och en med sina för- och nackdelar. Bolagsverket har mycker information på nätet, börja där ! Jag bedriver min verksamhet vid sidan av mitt ordinarie jobb och gör bokslut och redovisar moms i samband med ordinarie deklaration. Så här första gången tog jag hjälp av en revisionsbyrå, men eftersom min verksamhet inte ör så omfattande räknar jag med att kunna greja bokföring och deklaration på egen hand framöver. Man brukar få en massa erbjudanden när man registrerar ett företag, ibland också från bokföringsbyråer som erbjuder en gratis konsultation, nappa på det !
Jag fick ändan ur vagnen efter att ha deltagit på en liten lokal marknad. Där hade jag turen att träffa två andra hantverkstjejer som blev förtjusta i mina grejor, och vi har nu inlett ett samarbete. Det är inte direkt så att jag kan leva på min hobby, men en bit på väg har jag kommit. Lycka till ! / Lena L
ScrappyDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 18:55   #8
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Jag tackar så himla mycket för ditt svar, bättre än så kan de inte bli.
Jag kommer att kolla upp allt, o framför allt gå igenom min plan för min egen verksamhet, vad jag vill åstadkomma osv.
Just nu kan ja inte mer än kolla upp det, eftersom jag snart kommer få barn, men jag har länge gått o tänkt på detta o nu känns de som om jag skulle kunna klara av en sådan här sak.

Hoppas din verksamhet går bra, och tackar än en gång för ditt svar!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 11:48   #9
linasjoblom linasjoblom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 38
signerat.se

Tänkte tipsa om en sida jag såg öppnade sina portar idag. Ganska hög belastning eftersom det är första dagen, men jag tror att sidan kommer att bli perfekt för svenska hantverkare som vill sälja sina saker. Men vi får nog ha tålamod ett tag tills de fått igång sidan ordentligt.

www.signerat.se


Lina
linasjoblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 16:00   #10
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Jag var också inne på signerat.se idag och det ser ju riktigt snyggt ut. Kan bli ett svenskt Etsy.com ser det nästan ut som.Jag kommer att hålla koll på den sidan.
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 17:04   #11
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
Citat:
Flia skrev:
Här har du en tråd där vi pratade om Hemmagjort.se. Händigt.se är också en sajt, men där verkar försäljningen också gå trögt.

http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=13000
jag tror inte att "vanligt" folk besöker dessa sidor! därav svårt att sälja!
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons