Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-20, 12:55   #1
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
täcksömsproblem (pfaff coverstyle)

satt idag och tänkte sy lite täcksöm, men håller på att bli galen!! först fick jag igång den som det skulle, blev en jättefin söm. sen gjorde jag lite fel när jag avslutade, men trädde om och den blev fin igen. efter andra sömen blev undertråden fel trots att jag lyssnat till de två klicken som man ska, och det gick fint att avsluta. men nu går det inte att få sömen fin igen! jag har trätt om o trätt om, kontrollerat trådspänning och lusläst instruktionsboken, men det blir bara virr-varr på baksidan och totalstopp efter några cm.

ngn som vill komma med lite råd innan maskinen åker ut genom fönstret?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-20, 13:11   #2
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
När jag hade min sy-into på Coverstylen så rekommenderade hon att varje gång man trätt om eller bytt trådpänning så skall man dra lite i trådarna på baksidan. Jag har också upplevt samma sak med min. Men vet inte riktigt vad jag gjorde för att fixa det. Du vet man trär om, drar i trådar trär om igen och plötsligt funkar det. Släng inte ut den den kanske bara har en dålig dag.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-20, 14:35   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä släng inte ut den..

Ta en paus och trä om den igen. Kommer ihåg i början, jag tyckte jag gjorde exakt som i instruktionsboken alla gångerna men sedan visade det sig att man missat någon ytte pytte detalj.

Om du kan, så ta ett foto av trädningen och lägg in här så kanske vi kan se var det är fel, man kan stirra sig blind i bland.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 12:41   #4
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
den får vara kvar ett tag till.. tog en time-out på en dag, och idag har den fungerat bra, trots att jag inte gjort något annorlunda. maskiner är skumma..
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons