Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-29, 17:48   #1
Robin Robin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 31
Riktig nybörjare.

jag är en riktig nybörjare på att sy. Men vill efter gymnasiet gå en modedesignutbildning så jag tänkte börja lära mig sy då..
e väl kul för er med en kille här på forumet ;p

men jag funderar lite över maskinval. är det nödvändigt med en brodyrmaskin när man vill hålla på med design? e det nåt spec märke som är bättre än de andra?
Robin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 19:17   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Eftersom du är nybörjare så tycker jag inte du ska börja med brodyrmaskin. Såvida du inte har obegränsat med pengar att lägga på "maskinparken". Satsa istället på en bra basmaskin med lite lyxiga funktioner typ automatisk trådspänning, trådklipp, automatiska knapphål etc. Lite dyrare basmaskiner har en massa bra finesser som man snabbt blir bortskämd med.

Sedan när du blivit varm i kläderna, då tycker jag att du ska kolla in specialmaskierna (overlock, broderi etc.) för då vet du säkert vad du behöver/vill ha...

Lycka till! Hoppas att vi får se några av dina alster här på sysidan!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 20:09   #3
Robin Robin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 31
Njaa jag kan väl inte direkt säga att jag har obegränsade tillgångar.. snarare tvärtom ;p
men vill man satsa på nåt får man ju vara beredd att lägga ut lite..

men Tack för tipsen. finns det något spec märke du kan rekommendera?
Robin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 20:14   #4