Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-04, 13:41   #16
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
usch vad ni smittar av er jag vill också beställa en CoverPro 1000CP

Men en fråga till er som har den. Har läst innan att man måste fästa trådändarna för hand men undrar om man inte bara kan sy sömmarna omlott om man tex syr upp en nederkant på en tröja?
Det borde väl gå? Så gör man ju med tvillingnål.

Blev så osäker när jag läste detta om att de måste fästas för hand
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 19:00   #17
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Tack för alla lyckönskningar, har dock inte haft tid att pröva maskinerna än. Kom just hem från en väninna som har en gammal Singer som bara slet av tråden hela tiden och hon ville ha hjälp och det tog några timmar att få bukt med detta. Men nu ska jag ta fram avbitartången och sätta på en ny kontakt på Covern. Till den vanliga symaskinen hade jag en apparatsladd som passade perfekt.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 19:53   #18
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag har ju för inte så länge sedan köpt mig en kombinationsmaskin som fixar både täcksöm och overlocken...., men tycker att det e lite meckigt att "bygga om" den i tid och otid....

Tänkte ge mig in på denna sidan som ni talar om, men länken verkar inte fungera.... Kanske bara är idag??

Min maskin köpte jag för ca 2 månader sedan, tänkte byta in den mot antingen en renodlad overlock eller en täcksöms-maskin, och beställa den andra ifrån England....

Någon som vet nåt om ifall deras hemsida ligger nere?
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 19:56   #19
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Citat:
Nina78 skrev:
Någon som vet nåt om ifall deras hemsida ligger nere?
Jag kommer in på den.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 22:14   #20
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Jag kommer också in på deras sida
http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/ Var det den här adressen du försökte med?
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 07:03   #21
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Såå konstigt!

Sitter på jobbet nu och härifrån kommer jag in på sidan, men inte hemifrån... hmmmm

Får försöka sen igen, tack!
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 14:33   #22
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Thumbs up

Nu har jag fått min CoverPro 1000CP!
Det tog bara från måndag till måndag, så stod den på bron och väntade.
Vilken ur kul maskin och så lätt att trä!
Skulle ha slagit till för länge sen.
Förresten så ser jag att ni pratar om adapter och att byta kontakter. Till min maskin följde det med en liten sak att sätta på kontakten så att den passar till våra svenska uttag. Min elintresserade sambo upptäckte också lite illa kvickt att det sitter en säkring i orginal kontakten, har ni sett det? Det kanske inte är så listigt att byta ut den då eller...?
Nej nu skall här testas så det ryker!
Mvh solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 16:23   #23
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Grattis till nya maskinen!
Har du ett mellanrum mellan stången och grejen som håller pressarfoten? På min maskin är det ett gap på 2 mm och det gör att det är sånt litet mellanrum att putta in tyget. Som jag ser det så sitter skruven för långt ner.
Lycka till med maskinen! Inte fick jag någon grej att sätta på sladden så det var bara att ta fram avbitartången.
Lapplotta
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 16:46   #24
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Ja du lapplotta, jag vet inte riktigt hur du menar men där hela pressarfots fästet sitter på stången är det en liten glipa på nån mm.
Men det är 5 mm mellan pressarfoten och stygnplåten i normal läge, om jag höjer blir det ca 2 mm till. Jag testat med tre lager frotte' och det funkar.
Vad underligt att jag fick den där "adaptern" med då, men det är väl bara att tacka och ta emot.
Hoppas att det löser sig med din maskin.
Lycka till!
Mvh solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 20:29   #25
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Tack för ditt svar, jag har löst problemet! Jag köpte en del extra pressarfötter och satte i den som är genomskinlig, jag skulle sy resår på mina trosor och det gick ju inte att se var jag hade kanten där jag skulle sy, därför satte jag i den genomskinliga och den "tippar framåt" och då blir det så litet mellanrum. Idag kom jag på att jag skulle nog kolla den foten som satt på maskinen när den kom, OJ vad snopen jag blev för då blev det större mellanrum under foten, men 5mm är det inte, svårt att mäta men det är i alla fall 4mm.
Nu en glad Lapplotta
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 20:41   #26
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Det var väl bra att det löste sig. Det var svårt att mäta avståndet under pressarfoten, jag ser lite snett ibland....så det måttet får du ta med en nypa salt..(men jag var nära eller )
Mvh solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-08, 22:24   #27
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, efter att ha läst dessa inlägg så kan jag ju inte motstå att inte hänga på och köpa
Surfade in på Englands sidan och totalt skulle det bli ca 3300 kr en Janome cover pro 1000. Ganska billigt i Sverige tar de nu ca 5500 kr för dem. Får vänta in skattepengarna sedan blir det en beställning.
TACK eller inte tack *stort smile* jo tack
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons