Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-05-22, 09:56   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Baddräkts tyg som tål klor

Min goda Fe Agneta sydde en suverän vattengympa baddräktåt mej som var så lätt att komma i från rullstolen. men till min stora sorg tålde inte det baddräkts tyget klor. efter 18 ggr så fick det plats 3 A9 i plagget.

är det någon som vet var man kan få fatt i riktigt bra kvalitet som tål DAGLIG gympa i 37 gradigt vatten.

jag betalar heldre en bra slant än att stackars Agneta måste sy i tid o otid....vanliga baddräkter är försvåra för mig att ta på mej.

Taxsam för alla tips, Annie som har pool i källaren som min kropp skriker efter.
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:27   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tyvärr är det svårt att hitta bekväma badräkts tyger som tål klor bra. Det är elastanet i baddräktstygerna som inte tål klor och det är ju också de som gör tygerna elastiska. Jag var på väg att köpa en baddräkt tillverkat av klortåligt tyg en gång men det var som att ta på sig en rustning.

Man får helt enkelt kompromissa. Köp ett baddräktstyg av hög kvalitet som håller längre än de billiga. Jag köper mina hos Rödatråden och alla deras enfärgade håller hyggligt bra mot klor. Vissa av färgerna ska också hålla lite bättre än andra, minns inte vilka.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:33   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tax för tips

urk en orörlig jag i en rustning nej tack!

men det kanske finns olika kvaliteer. hur länge brukar tyget dy sytt i hålla,
jag badar minst en timme om dagen i varmt vatten, såslitaget blir ju ganska stort.

röda tråden tror jag Agneta talade om, hmmm kul med nya saker
tack för tipsen
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:41   #4
barwin barwin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 278
Min vattengympabaddräkt är sydd i polyester/PBT. Den är inte "rustningskvalite"! Jag badar minst tre timmar i veckan i varm träningsbassäng och den har varit med i två år nu.
Så ska man leta tyg är nog PBT bra att söka efter.
barwin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:47   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
oj

jag e ledsen men jag vet inte vad det står för, jag e inte sååå bra på tyger o så..
Annie
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:54   #6
barwin barwin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 278
Nä, jag vet inte heller vad det står för, jag vet bara att det är ett klortåligt baddräktstyg.
barwin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 18:28   #7
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Här kommer en vattenråtta till... Badar minst 4 timmar i veckan och har "slitit ut en del baddräkter....
Nu har jag hittat en i ett polyestertyg som inte innehåller elastan (håller inte i klor) utan en produkt som heter Lastol - XLA-. Sådant tyg lär gå att köpa, vet dock inte var. Min baddräkt är köpt i en butik i Göteborg. Den som vill kan maila mig så berättar jag gärna. Ingen reklam!!
Den baddräkten har varit med sedan i höstas.

PBT betyder förresten polybutentereftalat och är en plast. Men, vem behöver veta det....Det är bara jag som är lite yrkesskadad
I morgon är det baddags igen
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons