Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-03-20, 14:10   #1
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Nybörjarproblem med BL Evolution.

Om någon här vill ge lite input så blir jag tacksam! Jag är superglad över maskinen men det är en del att lära sig.

Problem nr 1: Jag måste lusläsa manualen hela tiden ;-)

Problem nr 2: Jag har problem att komma ihåg trädningsföljden och vet inte om den spelar roll eller inte.

Problem 3: Jag prövade resårfoten och det blev snett, ojämna stygn och det var svårt att reglera matningen.

Problem 4: Vid coversömmen fick jag problem med matningen över tjockaste sömmarna när jag skulle sy ner midjeresåren och benresårerna i övningsprojektet. Det blev några hoppstygn och på ett ställe nöttes tyget så jag fick några småhål.

Ska man ändra pressarfotstrycket över tjocka sömmar, eller ska jag lägga tjock tygbit bakom pressarfoten? Finns det fiffiga knep?

Det är lite meckigt att avsluta en coversöm. En tråd ville hela tiden tjorva och tyget satt fast i pressarfoten.

Jag har den känsla av att jag och maskinen kommer bli riktigt bra vänner så småningom, men jag känner att det verkligen finns en inkörningsperiod på den.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons