Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-14, 09:36   #1
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Göra broderi till bild

När jag har gjort ett broderi i mitt program och vill maila en bild på det till en ev kund för godkännande hur skall jag göra då? Är det någon som kan förklara det för mig? Hoppas ni förstår vad jag menar annars får ni fråga.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 09:52   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vad har du för program? I vissa program så finns det en speciell sparfunktion som sparar broderiet som en bild.

Om det inte finns så kan du alltid göra en "Print Screen" som du kan klistra in i något bilhanteringsprogram. Kan för klara närmre om du inte har funktionen i ditt program.

Senast redigerad av Alvan den 2007-03-14 klockan 09:54.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 09:53   #3
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag brukar använda mig av PaintShopPro programmet när jag vill göra bilder av broderierna. Jag tar fram broderiet i broderiprogrammet, sedan går jag in i PaintShopPro, klickar där på kameran, då kommer jag tillbaka till broderiprogrammet där jag högerklickar och drar en ram runt broderiet. När jag sedan släpper musknappen går bilden tillbaka till PaintShopPro och där brukar jag då spara den som en JPG bild.

Det var lite svårt att förklara detta, men väldigt smidigt att göra ändå, tycker jag, du får gärna fråga mera om du vill, eller kanske någon annan har ett bättre sätt...eller kan förklara bättre.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-03-14 klockan 09:58.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 10:03   #4
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Jag har både Artista v3 och PE design 7.0
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 10:25   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag kan tyvärr inte de programmen. Men du borde kunna hitta en sådan funktion i någon meny. Det kan heta något i stil med "save as picture" eller "save as jpg". Prova att högerklicka och se om det finns något i menyn som kommer upp då. Hoppas någon annan med ditt program kan hjälpa dig där.

Annars så kan ju som sagt "Print Screen" fungera, kallas också skärmdump. Här är en länk som förklarar i steg för steg:

http://wiki.fz.se/Sk%E4rmdump

Senast redigerad av Alvan den 2007-03-14 klockan 10:28.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 10:31   #6
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Så här gör jag i PE design, finns säkert bättre sätt men detta är lätt. Markera broderiet (inte öppna det) i design database. Därefter gå in under arkiv-create HTML, då skapar du en HTML fil du kan maila vidare.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 12:20   #7
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Tack för att ni engagerar er i mitt problem. Jag har inte lyckats få det att fungera ännu.Barbro ditt sätt verkar så enkelt men när jag gör så så kommer det ingen dild av broderiet utan bara data som höjd och bredd och sånt. MEn skam den som ger sig. Skall försöka lite till med lite olika sätt.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 14:53   #8
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Ett enkelt sätt är att ta upp mönstret i ditt broderi program rama in det och tryck på knappen copy då copierar datorn mönstret och läger det på skrivbordet.
Sedan kan du öppna ett bild hanteringsprogram eller world och trycka på klistra då klistras bilden in i world men det blir ingen struktur på stygnen utan bara en bild den kan du sedan spara eller skriva ut.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 15:17   #9
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Tack alla! Jag har lyckats med att få till en bild som jag kan maila men det blir ju ingen snygg bild. Kanske har jag för höga krav eller fel utrustning.Jag ville att den skulle se ut som ett broderi. Kanske måste ha nåt annat bildhanteringsprogram.Tack i allafall för all hjälp. Hur skulle man klara sig utan sysidan?
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 15:34   #10
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Det går att skriva ut en bild på broderiet
från ditt program om det är till någon hjälp.
Vi har ju fatiskt vanlig post i detta land också
Gör så här:
Förhandsgranska
Välj Options
sen
Embroidery
Artistic Veiw
sen
Print

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 16:06   #11
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Jo det är klart att man kan men jag ville veta hur man gjorde utan att göra på det sättet.Om man tittar på sidor som säljer broderier så har dom så snygga bilder.Det var väl nåt sånt jag var ute efter men dom har förmodligen andra möjligheter.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 16:22   #12
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Kommer du på hur man gör vill jag gärna veta.
/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 17:08   #13
modestyblaise modestyblaise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 41
Nu har jag en senare version av Artista, men på min version under files finns det "save design as image" och då kan man spara den som en jpg fil, fast den funktionen kanske inte finns på V3.

/ulrika
modestyblaise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 17:11   #14
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag trycker bara på tangentknappen PrintScrn när jag har broderiet uppe i stygnsättningsprogrammet och sedan Ctrl-v (klistra in) i PaintShopPro. Sedan klipper jag ut bilden därifrån, eventuellt ändrar till en passande storlek, kanske använder en bildmall och klistrar in bilden av stygnsättningen där. Allt beroende på situation. Man kan spara bilden i jpg eller klistra in den direkt i ett mail och skicka.
På min hemsida (där man kan ladda ner några av mina stygnsättningar) har jag gjort exakt så, dvs det är bara skärmdumpar från mitt program som visas, och de är sparade som jpg-bilder.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 17:42   #15
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Jag har försökt den varianten men det funkar inte för mig. Nu har jag iofs inte paint shop pro men väl adobe photoshop. Borde väl funka lika bra?

Version 3 har inte den funktionen

Senast redigerad av gunnele den 2007-03-14 klockan 17:45.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons