Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-10, 22:28   #1
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Någon som har en ipod?

Jag vill ha en mp3spelare och undrar om det är någon som har en ipod?

Jag har hört att den ska vara bra men idag var det någon som sa att den inte är så bra... Jag är definitivt inte bra på sånt här så jag skulle behöva lite tips
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 06:54   #2
Marlar Marlar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 65
Hej Katarina!

Två av mina barn har ipod. Dom tycker dom är jättebra.Det får plats mängder av skivor, Dom flyttar även filer och program mellan datorer.

Jag har aldrig hört att dom klagat på dom.
Så jag tycker du lugnt kan skaffa dig en.
(mina barn som använder ipod är 16 och 21 år)

Min andra son har en creativ mp3 spelare med mycke minne han använder den på samma sätt som ipod. Han är 19 år.

Marie
Marlar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 09:53   #3
modestyblaise modestyblaise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 41
Jag har en ipod och är mycket nöjd med den. Man kanske kan fundera på vad det är man vill ha ut av den, eftersom en ipod kostar mer än en mp3spelare. Fördelen är att det finns ett otroligt lagringsutrymme i den. Skall man bara lyssna på musik och inte har så stort behov av ett otroligt lagringsutrymme, kanske det räcker med en vanlig mp3 spelare. (har själv ingen sådan så jag har svårt att jämnföra). Det enda negativa jag kan komma på med den är att den är dyr.

/Ulrika
modestyblaise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 15:16   #4
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Det negativa jag har hört är att man måste köpa musiken genom itunes och att man inte kan ladda ner "pirat". Jag har också hört att man bara kan knyta den till en dator? Jag vet i och för sig inte om det är så stort problem.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 15:20   #5
SaraG SaraG är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 6
Dom är ju skitstora, klumpiga och tunga!
SaraG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 15:22   #6
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
det finns ju olika sorters... varken shuffle eller nano är särskilt stora och tunga
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 17:03   #7
pelstud pelstud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 105
Jag har en Ipod mini 4 GB(grön), dessa håller på att försvinna nu men de är ändå min favorit. Ipod shuffle och Nano är för tråkiga och plastiga tycker jag, desstom finns de bara i svart och vitt (shuffle bara vitt). Det finns de som tycker att ljudet blir dåligt efter ett tag men detta är pga att de sprängt hörlurarna så då är det bara å byta. Jag har också hört att de kan börja hänga sig men det har jag aldrig varit med om. Om man ska köpa en Mp3 eller likande tycker jag absolut att Ipod är bäst, på min kan jag få in runt 1000 låtar, på en vanlig lite över 100. Det blir ju knappt någon idé då eftersom man måste byta ut musiken hela tiden. Priset är inte så högt om man räknar med kvaliten och den är faktiskt billigare om man räknar ut vad varje MB kostar. Ladda ner musik kan man göra även om man inte borde=). Dessutom kan man spara dokument på den och slipper då springa runt med disketter cd-skivor eller usb-minne. Och ännu en bra sak, de är snyggare än alla andra! Oj det blev världens längsta hyllning till Ipoden=)
MVH Ella
pelstud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 19:26   #8
SaraG SaraG är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 6
själv har jag en iAudio 256MB en röd en, liten och nätt med display och fm radio(mycket bra!)
SaraG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 21:46   #9
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag är så hyper, när jag ska köpa någonting dyrt så vill jag väldigt gärna veta en massa saker om produkten innan.Som nu när jag fått en ipod på hjärnan, samma sak med symaskiner och liknande.

Jo jag vet man ska ju inte ladda ner pirat, men det händer ju. Det var en kompis som sade att det är väldigt svårt att få in piratlåtarna i spelaren. Att man måste ändra på dem på något krångligt sätt? Hur fungerar det att köpa musik från itunes, pris och så.

Jag hör mig för på lite olika ställen, man kan väl aldrig veta för mycket...
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 12:31   #10
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Men det finns ju andra hårddisk-spelare än Ipod? Ipod är ett varumärke och inte ett varuslag, och jag tänker mig att man kan få samma kvalitet och funktioner billigare hos ett märke som inte lagt samma summor på marknadsföring...

Sen har jag hört att hårddiskspelarna är stötkänsliga, så man kanske ska fundera på hur man tänkt använda sin apparat?
Om man som jag tappar den i i backen med jämna mellanrum är det nog bättre med en vanlig mp3-spelare med flash-minne...
Fast vill man absolut ha 30 GB i fickan så är det ju hårddisk som gäller, tänker man bara lyssna på musik tror jag de flesta av oss klarar sig med en halv gig som man byter ut ibland.

Det är iaf mina tankar.
/Maria
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:45   #11
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Jag har en ipod på 40GB. Man måste inte köpa musiken från apples musikaffär utan alla musikfiler som du har i din dator kan du lägga på din ipod.

Ipodarna har ingen radio. En del människor gillar att lyssna på radio för dessa är ipoden ingen bra alternativ.

Fördelen att ha släpa runt på en hårddisk med en massa musik är at du kan ha hela skivsamlingen med dig. Jag tycker det är jobbigt nog att komma ihåg att ladda mobilen och ipoden, jag skulle vara inte komma ihåg att byta musik.

Ipodarna har inbyggda batterier. De laddningsbara batterier blir ju sämre med tiden och efter ett tag så får man väldigt lite batteritid på en laddning. Den dagen detta händer så blir det hyfsat dyrt att byta batteriet.

Jag är förtjust i min ipod, men den är lite klumpig. Jag skulle inte vilja ha den med när jag t.ex. joggar. Min ipod är snart två år, så dagens ipodar är ju inte identiska med min.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 21:44   #12
AnnelieNor AnnelieNor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 2
Smile Ipod mini

Hejsan

Jag har en Ipod mini som jag är jättenöjd med. Den är lite stor att ha när man tränar, men den är go på promenader eller i tåget när man pendlar.

Vill du ha en MP3 för träning ska du nog välja en med en mindre lagringsenhet och därmed blir den också mindre.
AnnelieNor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-11, 11:43   #13
Egeria Egeria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 21
Hey! Vad du ska välja för mp3 beror ju lite på vad du ska ha den till.. Behöver du inte alltför mkt musikutrymme, och vill kunna tex jogga med den, så rekommenderar jag en flashspelare [Jag själv har en från Packard Bell, som jag bara älskar. Den är superenkel att använda, det behövs inget program till datorn så du kan plugga in den hemma hos vem som helst utan att behöva installera något. Den drar inte speciellt mkt batteri, och det är bra ljud i den. Så Packard Bell rekommenderar jag.]

Om du däremot vill ha en med myyyycket utrymme, och inte har behov av att kunna tex ut och jogga med den, så ska du nog välja en hårddiskbaserad spelare [tex ipod.] Det är ingen höjdare att jogga med en hårddiskspelare, för då hackar det i musiken. Ofta [eller alltid?] Behöver du program till datorn med dessa. Hoppas du hittar någon iaf.
Egeria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 08:23   #14
FiaFreak FiaFreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 28
ipod..

Tjohoo..
Jag har en ipod shuffle, som jag är förälskad i..*ler* Köpte den med litet minne så den kostade bara 830kr. Fördelen tycker jag är att man slipper displayen så det blir inte att man sitter och "zappar" mellan låtarna på samma sätt..
Jag försökte lägga in låtar från Kazaa på mitt itunesbibliotek, men min dator fick fnatt och ansåg att jag inte hade några "shared files". Löste det med att bränna låtarna jag ville ha på en skiva och sen lägga in låtarna på biblioteket, på så sätt slapp jag även att "konfigurerar om" låtarna som killen på Hi-Fi Klubben sa att man var tvungen att göra.

Nu tappade jag bort tråden lite tror jag..
Vad jag skulle säga var att en shuffle är superb om man inte ska ha så mkt musik inlagd. Den väger knappt inget, och är pytteliten, kan dock uppfattas som plastig, men det var dessa grejor som gjorde att jag föll för den. Ännu en fördek med den är att man slipper krabba med batterier!
FiaFreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 10:15   #15
Mija Mija är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 40
tänkte bara säga att du visst kan lyssna på radio i iPod men du måste du ladda ner programmen från sveriges radio så en iPod är helt perfekt tycker jag =)
Mija är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons