Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-09-30, 22:00   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Åt HLVT..*gråter*

Man ska inte klippa i dyra tyger när man är trött, har PMS samt feber. Blev just en bussresa och 175 kr fattigare. Sitter och gråter och svär högt för att jag är så j-l klantig.

Hade klippt ut två byxben och skulle klippa ut fickdetaljerna i restbitarna. Å va gör jag, jo i tron att jag vikt ihop båda byxbenensdelarna och lagt undan sätter jag igång och klipper i restbitarna som är kvar på mitt lilla bord. Men det visar sig att jag bara vikt ihop ena byxbenen och i röran på bordet ser jag inte att det är i det andra byxbenet jag sätter saxen i...

Usch har nog aldrig gort något så klantigt i hela mitt liv när det gäller sömnad.

Inte gickt det att rädda heller med någon besparing, kan kanske skrapa ihop en kjol eller ett par byxor till barnen om jag har tur.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 22:06   #2
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Nej men åhhhh, vad tråkigt. Lider med dig. När inte ens du kan rädda misstaget då vet jag inte vem som skulle kunna det.
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 22:07   #3
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Din stackare! Usch, jag lider med dig, och inte finns det så mycket att säga som kan göra det bättre heller.
Det kvittar nog hur länge man än håller på, det kommer nog alltid att återkomma såna här stunder när man har liiiiite för brått och inte full koll på läget.
Själv hade jag nog tröstat mig under en filt i soffan, med en kopp te och en mandelskorpa.

Jag hoppas det känns bättre snart!
Sykramar från Annika
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 22:22   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för att ni försöker trösta. Ska gå och lägga mig, behöver sova så jag förhoppningsvis blir lite friskare till imorgon.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 22:34   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
usch, usch. Det vill man verkligen inte ska hända. Men det är förmodligen ny tyg, som du kan köpa mer av? Det kan man se positivt i. Det vore värre om man hittat 2 meter i loppis och inte finns mer och man pajar det..

Sy dockkläder av spillet?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 22:46   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jo... det är ett nytt tyg så det finns mer. Och det var ju tur i oturen att det inte var något av de tyg jag beställt från tyskland utan finns i närmaste tygaffären. Men ush så förargligt det är!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 09:36   #7
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Fy, vad tråkigt!
Ungefär som när jag skulle pressa det sista på en beställd klänning kvällen innan den skulle hämtas. Naturligtvis lyckades jag smälta yttertyget, som kostade 280 kr/m, så det blev stora hål... Som tyr var hade jag tyg över så det räckte till ett nytt stycke. Det var bara att bita ihop och sprätta...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 11:20   #8
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Stackars dig, det låter inte kul.
Hoppas en god natts sömn har fått dig att bli piggare och gladare . Ibland kanske det är bättre att sätta sig och titta på en bra film, med lite te och choklad till sällskap , än att sitta och sy, när man inte mår bra..

Krya på dig, kram Anki.
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 12:30   #9
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Åhh! Stackare det är inte roligt när man råkat missa saker. Tur i oturen att det fanns mer att köpa ..men du kan kanske göra ngt till barn av det som gått snett. Men du har ju ena benet ok då kanske det räcker med att köpa till andra benet bara...med lite tur. Lycka till
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 13:11   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack det känns bättre i dag, och jag behöver inte köpa mer än till ett ben som tur är. Nu ska jag se till att ha lite mer rensat på bordet och vara lite mer utvilad.

Hjärnan vill ut och sy nu men kroppen säger nej, ska försöka ta en tupplur nu.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 13:40   #11
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Det är skit när man gör en sådan dundertabbe MEN det är en styrka (framför allt hos oss kvinnor) att vi kan erkänna våra misstag och faktiskt lära oss något av det. Kram o lycka till!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 20:36   #12
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack alla för tröst och stöd! Och nog har jag lärt mig något alltid

Nu är nytt tyg inhandlat och utklippt utan fler missöden. Resterna kommer kunna användas till något, kanske att jag t o m kan få ihop en kjol av våder.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 21:12   #13
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
ojdå

Jag har lärt mig att aldrig hålla på med tyger när jag är trött eller arg.
Men man vill ju så gärna.
Skickar en **kram**
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 21:28   #14
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Åh fy vad tråkigt,känner en obehaglig känsla när jag läster detta,då jag minns ett stort haveri för mig.Hade sytt en brudklänning på beställning för många års sen.Den var sydd i ett tunt tyg med små vita sammetsprickar på.När jag tänker tillbaka känns det som det var 100meter tyg och jag hade lagt säkert lika många timmar.Allt var provat och klart,skulle sy i blixtlåstet och då kommer det olja från symaskinen på detta vita tyg som sprider sig runt om och ger ifrån sig gul/svarta fläckar.Fick iallafall tag på tvål och vatten och lyckades få bort fläckarna.Har förträngt detta men kände att det kom tillbaka när jag läste vad som hänt.Efter det har jag inte sytt någon brudklänning på beställning och kommer säkert inte göra det heller.

Senast redigerad av broderiks den 2007-10-01 klockan 21:32.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 23:58   #15
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Uuj läskigt! Vilken tur dock att du lyckades rädda klänningen och att du inte sluta sy helt

Nä, upp på hästen igen, pigg och utvilad!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons