Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-17, 11:30   #1
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Korsett/BH sida

Sewingchest
Snubblade över denna sida. Har inte sett någon tipsa om den förut. Jag har inte jämfört priser med t ex Röda Tråden eller Vena Cava. Men alltid kul med nya surfips.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-31, 22:58   #2
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Jag försökte för några månader sen att få lite information om fraktkostnader osv. från dem men fick aldrig något svar. Är det någon annan som lyckats bättre? Eller kanske till och med beställt något?

Deras sortiment är lockande.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 10:22   #3
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Spiralstålet var något dyrare på Sewingchest - men det var bara någon krona/meter. Skollor var det samma pris på. Planschetter verkar vara billigare på Sewingchest - men de hade inte lika långa som Venacava.

Det verkar som att man kan beställa där det känns bäst, utan att priset blir så väldigt olika.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-21, 13:51   #4
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Jag skickade alldeles nyss ett mail till sewingchest om frakten till Sverige. Svaret jag fick var följande:

"Unfortunately the website only charges for Uk postage, my website designer is sorting this out, so eventually it will be done automatically. In the meantime you will need to let me know what you want to order, so i can calculate the post if you have a large order. Generally if you add an extra £2.00 per order on those up to about £30, it will be fine, unless the order contains a lot of fabric or steel boning, as they are particularly heavy."

Jag har även kollat runt på priserna och jämfört med exempelvis Rödatråden, och de är billigare på mycket och litelite dyrare på lite. Sedan är ju frågan om kvaliteten är den samma. Av rent nyfikenhet ska jag faktiskt beställa lite.

Ha en trevlig helg

Bodil
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-22, 07:31   #5
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Bra att du fick ett svar, jag tvivlade ett tag på att de var riktigt seriösa.

Jag skulle gissa att det är samma grejer hos de flesta handlare, det finns nog inte så många tillverkare.

Var man beställer ifrån är nog beroende på vad man ska ha, Röda tråden har inga korsettyger till exempel. Sen är det väl en fråga om service också, jag har beställt från Venacava förut och de är fantastiskt hjälpsamma och nogranna med att man får rätt saker och så.

Berätta gärna hur beställningen gick.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-18, 13:56   #6
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Hej,
Nu jag fått min beställning ifrån Sewingchest. Det gick otroligt snabbt, jag beställde söndagkväll och hade paketet hos mig på torsdag. De flesta sakerna var billigare och portot kostade inte mer än 56 kronor. Det enda man ska tänka på är att lägga på en extra shipping(finns en speciell ruta för det) eftersom det är lite dyrare för dem att skicka till Sverige än deras beställningsformulär känner av. Gick hur smidigt som helst och jag har äntligen hittat ett powernet i vitt som håller även min byst utan en massa konstigheter

Bodil
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons