Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-22, 18:00   #1
Legenden Legenden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 13
Glansiga mönster

Jah...
ignorera titeln, har inte en aning om vad man kallar det

http://i281.photobucket.com/albums/kk238/Zabuza_/pl.jpg

Är det någon som vet om detta skulle gå att fixa på en jacka utav pläder/fuskläder utan att behöva sy på PVC eller liknande tyg? Har för mig att jag sett något liknande på nån jacka för ett bra tag sedan, men det va ju inget man funderade över då...

Så med andra ord: Finns det något man kan måla/spraya på pläder/fuskläder/skinn/ så att det blir mönster som är glansiga mot underlaget? Typ... någon slags transparent klarlack för kläder? aya, något i den stilen iallafall.

Som sagt så går kan man väl sy mönster med PVC/lacktyg, men då blir det massa sketna sömmar som helst undviks så man vill att de ska se "rent" ut.
Legenden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 03:26   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Svårt att se vad det är.. Men om man ska måla på vinyl som fuskläder/lack är så får man hitta färg som fäster på vinyl. Lite svårt att hitta.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 05:37   #3
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Fuskläder och lack är i stort sett lika svårt att sy i eftersom man behöver behandla dem på samma sätt. Sedan kanske du inte är ute efter lack ändå, men, du behöver inte skrämmas iväg av det.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 08:20   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kan du inte göra ytan matt som du inte vill ha blank... liksom gå bakvägen för att prägla skinnet.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 11:23   #5
Legenden Legenden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 13
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Kan du inte göra ytan matt som du inte vill ha blank... liksom gå bakvägen för att prägla skinnet.
njäh... Det är så stora ytor som inte ska vara "lackade" så... Fast om nu det går (som jag inte ens hade en tanke på) så... I mina öron låter det inte bra att göra så, jag få för mig att det blir slitet som bara den då? (Note: jag har inte en aning om hur du menar på att man ska göra som isåfall)

Som tidigare sagt så vill jag helst (snarare absolut inte, no way) ha massa sömmar, utan någon form utav "färg" som går att måla på fuskläder/skinn/pläder...

Ingen som råkar veta hur man gör sånt på "vanliga jackor" som har sådan? Nu ser man ju inte såna jackor varje dag, men men... Jag har iallafall sett nån nån gång, och förhoppningsvis fler har det ..'

Ichigo: joh, jag har märkt det :<

Senast redigerad av Zack. den 2009-05-23 klockan 11:39.
Legenden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 11:31   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Bilden är ju väldigt otydlig och jag tror du får svårt att få till det själv. Prova med nån lack eller silverfärg på en provbit och se vilket resultat du får. Tror visserligen det blir uselt pessimistpropp som jag är
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 11:41   #7
Legenden Legenden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 13
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Bilden är ju väldigt otydlig och jag tror du får svårt att få till det själv. Prova med nån lack eller silverfärg på en provbit och se vilket resultat du får. Tror visserligen det blir uselt pessimistpropp som jag är
Jao, men man ser ju vad som menas? :>
Legenden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 21:37   #8
dajdaj1 dajdaj1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 15
Jag provade att göra en "applikation" med hjälp av decopagelack(hm felstavat???) för tyg på en tröja och det blev blankt och plastigt styvt - inte alls som jag ville ha det!
Kanske skulle fungera till det här? Vet inte om det fungerar på läder har inte testat själv. Men som tips - att prova på en spillbit -
Hursom helst är det iallafall bara att måla på ....behöver inte sys ....
dajdaj1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons