Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-03-20, 08:28   #16
Verre Verre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 18
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Det vanligaste är att man betalar med kort/paypal direkt vid beställningen.

Varifrån beställde du?
Var det här?
http://www.sewingmachines.co.uk/brother_sew.htm

Butiken i länken är den butik många här handlat ifrån. Jag vet inte vilken du tänker på med namnet England sewingmachine.
Ja precis de är därifrån jag har beställt. Jag valde internetbetalning när jag beställde. Fick svar på mejlen igår att de skickar den så fort pengarna kommit till dem så jag betalade igårkväll. Känns tryggt att många här också handlat därifrån nu väntar jag med spänning
Verre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 08:43   #17
Verre Verre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 18
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Från sewingmachine dlrct betalar man symaskinen när man beställer den.med visa eller paypal. Masken brukar dyka upp hemma hos dig inom 4-5 arbetsdagar. Bor du i jus med portkod ange den tilsammans med adressen så postbudet kommer in. Du brukar kunna följa din maskins resa hem toll dih på nätet.
Jag tror att du gjort ett bra val. Under tiden du väntar så passa på aty kliåpa till några projekt så att di ksn sy direkt när maskinen dyker upp.
Skönt att höra att du tror jag gjort ett bra val fick trikå tyger hem igår som jag beställt som nu ligger och väntar, ska absolut klippa till dem innan också ska jag försöka passa på att läsa mer om maskinen och lära mig hur man syr mössa tröja byxor mm till barnen har mycket som jag måste lära mig nu men jag är så taggad på att sy så det här ska bli riktigt kul
Verre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 08:50   #18
Verre Verre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 18
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Att det har varit problem mef att få fram svenska brothermaskiner och redervdelar beror på att den svenska generalagenten (KAi på Råå) inte har sköts sig bra. Folk har fått vänta o evogheter åå sina saker.
Jajjemen ok, hoppas han skärper till sig så det blir ordning på reservdelarna! Man vill ju inte vänta i evigheter om nått går sönder.
Verre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 16:17   #19
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Enligt färska uppgifter är det någon annan som ska ta hand om Brothers reservdelarna.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 11:38   #20
Verre Verre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 18
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Enligt färska uppgifter är det någon annan som ska ta hand om Brothers reservdelarna.
Ok, det låter bra.
Verre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 23:18   #21
FashionFool FashionFool är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 44
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
är olyckan framme och man syr i knappnålar, ibland klarar maskinen kniven det och ibland inte. Hur försiktig man än är så händer någon gång att en knappnål gömmmer sig och man syr i den.
Därför rekommenderas att sy med raksöm innan för att inte risker detta. Har man riktigt otur kan man skada maskinen allvarligt. Hellre lägga tid på bra sömnad än att sitta och tänka på nålar :P
FashionFool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 00:51   #22
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
När det är sömmar jag inte är säker på brukar jag sy dom först på den vanliga symaskinen med långa stygn. Det är lättare att sprätta och man klipper inte bort tyg som man kanske behöver.
Är jag säker på att sömmen blir rätt och att jag kommer att lyckas med sömnaden syr jag direkt.
Om du använder knappnålar så använd bara sådana med stora färgglada huvud i avikande färg. Nåla så lite som möjligt.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 23:43   #23
FashionFool FashionFool är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 44
Problemet är att i ett svagt ögonblick kanske man glömmer bort nålen. Vilket vissa av eleverna på min förra utbildning gjorde. 500kr för varje ny kniv och maskiner som var obrukbara tills de kom nya knivar. Syr alltid på maskin med långa stygn, innan jag sätter mig vid en overlock. Dessutom så hjälper det att hålla tyget på plats.
FashionFool är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons