Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-08, 07:30   #1
Dockmamman Dockmamman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 20
Kan någon hjälpa mig!!!

Jag köpte ett mönster på barntröja med kapuschong och jag förstår inte hur jag ska göra nu.

Ärmarna är färdig och så står det att jag ska sätta 8m från innersidan av ärmen på en avmaskningsnål.

Sedan ska jag börja med Ok och kapuschongen och där förstår jag inte heller. Jag ska sätta alla delar på en rundsticka men hur grön ska jag göra det fattar noll....

Tacksam för hjälp
/Helén
Dockmamman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-08, 10:30   #2
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
Jag är inte riktigt säker men tror att du ska göra så här:

1.Oket ska stickas innan huvan?
2. Oket ska stickas på rundsticka? Har du stickat de andra plaggdelarna på rundsticka eller fram och tillbaka?
3.Eftersom oket ska stickas på rundsticka så ska du trä upp fram och bakstycke samt ärmarna på rundstickan och sticka oket enligt beskrivning. De 8 m på avmaskningsnålen måste vara de ärmmaskor som inte ska ingå i oket utan vara i ärmhålet?
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-08, 11:22   #3
Dockmamman Dockmamman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 20
tack!

Ok!
nu har jag fått till det men nu ska jag fortsätta att avmaska i raglanintag, jag vet inte vad raglanint är, är det vad jag har redan gjort. Titta på bild som jag lagt in,de avmaskningarna jag redan gjort är det raglan?

Jag har aldrig provat med raglan förut, stickar nästan jämt men undvikit raglan..

Tack på förhand
Bifogade bilder
 
Dockmamman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-08, 15:43   #4
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
Snygg!

Med raglanintagningar menas i princip minskningar. Om du tänker dig en raglanärm så går den diagonalt från armhålet upp till halsen. Diagonalen får man genom att minska på vissa bestämda ställen om man stickar nerifrån eller öka om man börjar sticka vid halsen.
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons