Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-06, 16:51   #31
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ursäkta mig Pulvertroll, men nu börjar jag få nog! Ser ingenstans att någon hoppar på dig. Däremot finns det andra här på forumet som kan känna sig tämligen kränkta av vad som skrivits här i tråden!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 16:58   #32
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Re: Helt ok

Citat:
Pulvertroll skrev:
men hur ska man som nybörjare veta att det är en "skum" sida
Du behöver inte känna dig utpekad eller så Annie, du lade ut en länk du hittade på Sysidan i god tro - som vi plockar bort nu, efter att ha förtydligat hur det fungerar etc. Inget mer med det.

Vad gäller sajter som lägger ut mönster så får man som alltid på Internet applicera lite misstänksamhet. Speciellt seriefigurer är ju extremt skyddade varumärken etc (även vår folkkäre Bamse tex), så att en familj (eller som i ett annat fall, en konstig rysk sajt) skulle skaffat sig tillstånd att lägga ut sådana får man anse som otroligt.

Och tänk på att den som begår det stora brottet här är förståss denne Åke som lagt upp dem alla på sin sajt. Det där kan han få bekymmer för, men knappast den som laddat därifrån. Jag tycker verkligen inte man skall ligga sömnlös om man nu använt ett mönster därifrån...

Det är iofs fullt möjligt att den familjen själva designat några andra av de där brodyrerna själva, det kan man ju inte veta. Det får väl anses som att man handlat i god tro, om det nu skulle visa sig vara någon annans.

Jag håller med dig att Sysidan har ett ansvar i detta, länkar är iofs tips från medlemmar men eftersom vi granskar dem innan de läggs ut borde den där inte lagts ut - det är ett misstag i arbetet. Den är borta nu.
clindh är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 17:10   #33
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tack Christer

då är det ur världen för min del


O ni kan gärna sluta mejla mej nu om hur hemsk jag e, för hemsk e jag jag läser inte ens era mejl...
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 17:14   #34
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Har någon skickat elaka mail till Pulvertroll beklagar jag verkligen detta. Då förstår jag din kommentar. Min kommentar gällde det som fanns synligt i tråden..
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 17:21   #35
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Citat:
Asawi skrev:
Har någon skickat elaka mail till Pulvertroll beklagar jag verkligen detta.
Nu vet jag inte om det var elaka brev här, men skulle det vara så så är det helt och hållet oacceptabelt.

Tycker man något på Sysidan är fel eller att någon gör något fel så kontaktar man oss på redaktionen istället för att "ta lagen i egna händer" så att säga. Det blir bara värre då, små missförstånd förstoras etc.
clindh är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 17:33   #36
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä att hoppa på någon vid sidan om forumet är inte shysst!

Dessutom gör det att diskussionen som sådan blir konstig då inte alla kort ligger på bordet.
Alvan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 17:33   #37
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Det känns som diskussionen runt detta är utagerad, jag stänger denna tråd.

Finns behov av mer diskussion runt upphovsrätt och dylikt, starta en ny tråd. Det finns dock en del tidigare sådana, sök i forumet efter ord som upphovsrätt och copyright så hittar ni en del.
clindh är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons