Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-06-07, 10:46   #16
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Måste du reklamera till DHL själv? Jag får för mig att företaget som skickat borde göra det. För ett bra tag sedan beställde jag en förvaringslåda för trådrullar från Bibbi och när jag öppnat förpackningen så var den trasig. Jag skrev till Bibbi och skickat bilden på skadan. Det var hon som gjorde resten och skickat åt mig en ny låda. Men det är kanske det som kallas bra service
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 23:45   #17
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
tejpade ihop foten nu så det går att sy, men jag blir inte klok på den. Först så blev det bara skatbo under vid sicksack, fick ordning på det men då nästan varje gång jag sytt och ska ta bort tyget från maskinen så sitter övertråden fast så hårt i maskinen så jag får klippa och sen trä om den.

Testade att ändra trådspänningen och när den är på jättelös så stygen blir som luft då går det att dra ut tyget utan att tråden sitter fast, inte ska det väl vara så? Har inte varit så på någon maskin jag haft. Har testat att ha samma sorts tråd på över och under och läst manualen och följt den till punkt och pricka för att inte missa någon detalj.

Är jättebesviken på det här köpet.
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 01:07   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nej kontakta och säg att du inte vill ha maskinen, säg inte att maskinen är dålig för då går det under garantiärende och då har de rätt o försöka laga 3 ggr innan du kan häva köpet. Säg att du inte vill ha produkten helt enkelt och ångrat köpet, och åberopa 14 dagars ångerrätt.

Säg något i stil med att symaskinen och upplevelsen inte motsvarar dina förväntningar.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 13:45   #19
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
Fast jag tror något är fel, några sömmar blir ok, andra inte alls, med raksöm blir det antingen jättetrassel som här eller så blir det lösa öglor så det går jättelätt att dra i ena trådänden så alla stygn försvinner.

Testade med samma tyg och tråd på min jättegamla maskin som låter som om den håller på att rasa samman när som helst och där är trådarna hårda, man måste dra stenhårt för att lyckas dra loss de så stygnen försvinner.

Har testat 2 olika tyger nu och tråd och vissa blir ok andra inte alls, men det känns som det är för lösa stygn trots att jag testar olika trådspänningar.

Fick inte tag på någon idag så jag ska maila och se om det går att häva köpet. Säger jag inte att den ev. är trasig och de testar sen och den är det då åker jag ju på att betala. Får hoppa att de går med på att häva köpet om den är trasig eller ta det som ånger och slippa betala frakten tillbaka. Jag betalar gladligen 250kr för att få tillbaka resten av mina pengar även om det känns surt.
Bifogade bilder
 
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 18:57   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Eventuellt kan du ju kontakta komsumentvägledningen för råd på hur du bör göra för att bli av med skiten. :P
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 21:43   #21
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
Har ringt idag men inte kommit fram, fick dock fakturan på pedalen 1000kr när maskinen kostade 2500kr är det rimligt?

De skrev också att de ska få tag på en så fort som möjligt åt mig, men jag vill inte ha någon pedal från de som skickas och går sönder igen.

Ska sätta mig nu och skriva ett långt mail och se om de svarar, var ingen som svarade i telefon men jag var upptagen hela dagen så jag hann inte ringa mer än på luchen, priortierade att få tag på konsumentombudet. Får jaga vidare imorgon.

Så rörigt det här är...
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 22:16   #22
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Det verkar helt sjukt. Pedalen borde ingå om inget annat avtalas. Skynda dig att häva köpet.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 18:23   #23
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
Nu verkar jag ha lyckats nå fram, för jag fick svar att jag får häva köpet och få pengarna tillbaka eller så kan jag få köpa Emeralt 116 helt ny för samma pris. Är det en bra maskin? För i så fall så får någon av mina släktingar hämta den på plats i GBG och så tar jag den när jag åker ner i slutet av sommaren. Vågar inte få mer saker skickade nu. http://www.symaskinsexperten.se/Husq...merald-116.htm Emera
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 20:10   #24
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Jag hade tagit pengarna helt klart, och köpt ny maskin någon annanstans. Skulle inte vilja ha med detta företag att göra igen.
Lycka till, vad du än väljer
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 21:33   #25
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
Citat:
mellie skrev: Visa inlägg
Jag hade tagit pengarna helt klart, och köpt ny maskin någon annanstans. Skulle inte vilja ha med detta företag att göra igen.
Lycka till, vad du än väljer
Gunnel
Känner också så, och nu när jag läst på så verkar den de erbjuder mig inte vara så supermegajättebra så det är värt att chansa igen.
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 22:08   #26
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Häv köpet, det finns många andra butiker, båda svenska o engelska.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 23:18   #27
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Oj så tråkigt. Vad är det för fel på Berninan?
De brukar vara värda att fixa till. Är den rätt
inställd?
Det är bra symaskiner. Vilken modell är det?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-23, 21:46   #28
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Madde, hur har det gått med ditt symaskinsköp? Fick du pengarna tillbaka för eländet de skickade till dig?
Rekommenderar dig i så fall att istället köpa en ny Brother (till exempel) från SMD för pengarna...
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 16:15   #29
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Att få en helt ny Emerald 116 för 2.500:- är ju ett bra pris, den har blivit bäst i test och har bra omdömen. Dessutom erbjuder de 2 års bytesrätt vilket inte många handlare gör. Varför tycker du inte det är en bra affär?
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-12, 13:09   #30
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
Har skickat tillbaka de hämtde ut den för 2 veckor sedan men jag har inga pengar och inte fått något svar på om den är sönder eller något annat heller.

Har ringt 3 gånger men inget svar och mailat och väntar på svar nu. Gav de 1 vecka att kolla och så men inte ett ljud, kan förstå om de har semester men då kan man väl säga det.

Berninan låter som ett tröskverk och efter att jag skruvat isär lite kåpor och blåst rent så funkar den ok, är trådspänningen som verkar vara lite sådär, och den där plattan som ska dra tyget bakåt känns som om den är låg. Men jag kan inte maskinen så jag tänkte prata med en butik här i stan om de vet vad som är galet.

Jag kunde i alla fall sy sonens indiantält som jag lovat honom och gardinerna, så länge ingen står väldigt nära och tittar på sömmarna så ser det bra ut
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons