Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2019-07-25, 15:14   #1
Qarusell Qarusell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2019
Inlägg: 4
Question Brother inov-is955 problem..

Jag har lite problem med min maskin, på senaste tiden så har undertråden tagit slut under arbetets gång, detta även om spolen varit helt full, vilket inte hänt förut, det borde väl inte vara något problem egentligen men problemet är att när jag bytt undertråd så börjar den dra upp undertråden så brodyren blir helt förstörd.
På bilden har jag ringat in det som ska vara samma färg. Dom två ringarna till höger är innan undertråden tog slut och till vänster efter att jag bytt undertråd.
Maskinen har nyligen varit inne på service och efter det har den funkat bra, det enda som är ändrat är undertrådsmärket, från Brother till Gütermann. Maskinen är ca 4-5år gammal och det är först nu jag har köpt ny undertrådsrulle.
Bifogade bilder
 
Qarusell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-25, 15:26   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Troligen innehåller de nya spolarna från Gütermanns mindre tråd än de som du använde från början. Kvaliteten är nog också olika. Jag har inte broderat på länge, men provade färdiga rullar från en lokal butik. De var inte lika bra som de jag lyckades köpa från annat håll och broderierna blev mycket sämre.
Så försök få tag i bättre undertrådsspolar. De kanske bara finns i vitt eller möjligen svart, men färgen ska i alla fall inte synas på framsidan.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 09:44   #3
Qarusell Qarusell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2019
Inlägg: 4
Citat:
suskal skrev: Visa inlägg
Troligen innehåller de nya spolarna från Gütermanns mindre tråd än de som du använde från början. Kvaliteten är nog också olika. Jag har inte broderat på länge, men provade färdiga rullar från en lokal butik. De var inte lika bra som de jag lyckades köpa från annat håll och broderierna blev mycket sämre.
Så försök få tag i bättre undertrådsspolar. De kanske bara finns i vitt eller möjligen svart, men färgen ska i alla fall inte synas på framsidan.
Tack . Nu har jag beställt samma tråd som jag hade innan så får jag se om det är det som är problemet.
Qarusell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 19:42   #4
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Jag hade ungefär samma problem med min Janome. Jag gick till affären där jag köpt den o visade ett prov. Efter MYCKET funderande kom personalen på det. Spolarna! För att få fina broderier MÅSTE det vara Janomes egna spolar och Brothers undertråd.
För övrigt går det bra med vanliga spolar.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 09:09   #5
Qarusell Qarusell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2019
Inlägg: 4
Citat:
väskan skrev: Visa inlägg
Jag hade ungefär samma problem med min Janome. Jag gick till affären där jag köpt den o visade ett prov. Efter MYCKET funderande kom personalen på det. Spolarna! För att få fina broderier MÅSTE det vara Janomes egna spolar och Brothers undertråd.
För övrigt går det bra med vanliga spolar.
Nu har jag beställt Brothers undertråd så jag hoppas att det funkar. Det jag tycker är mest konstigt är att det ju blir bra innan undertråden tar slut och jag byter undertrådsspole.
Qarusell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 14:25   #6
Fingerknutt Fingerknutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2018
Inlägg: 22
Tycker det är konstigt att maskinerna ska vara så känsliga. Ska det verkligen skilja så mycket på trådar?
Fingerknutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons