Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-03-13, 20:15   #1
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Uppochnedvänt!

Jag hade planerat att jag skulle brodera en liten maskros nedtill på ena benet på mina favoritjeans. Jag letade fram maskrosen och tog in den i maskinen och markerade var någonstans på byxbenet som jag skulle brodera den.

Eftersom jag helst inte ville sprätta upp sidsömmen så stoppade jag in sybågen nerifrån, broderiet skulle ju vara cirka 15 cm från nederkanten. Jag tänkte också på att jag i maskinen måste vända broderiet upp och ned för att få det rättvänt på byxbenet.

När jag fått undan allt tyg så att det skulle gå fritt från broderiet så startade jag maskinen. Allt gick bra, maskinen broderade först bladen och sedan själva blommorna, jag var så glad att jag äntligen hade kommit mig för att göra detta och att det gick så bra trots att det är ganska trångt att brodera på ett byxben.

När maskrosen nästan var färdig upptäckte jag att jag trots allt hade GLÖMT att vända på den innan jag började brodera! Maskrosen kom alltså upp och ned. Suck!!!

Nåväl, jag lyckades rädda mina favoritjeans med att helt enkelt klippa ut en rundel med den upp och nedvända maskrosen, sätta i en bit tyg i hålet som blev och sicksacka fast maskrosen. Inte alls lika snyggt som om den vore broderad direkt på byxbenet, men jag kan i alla fall fortsätta att använda jeansen.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 20:35   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Åhhh så trist! En minivariant av killen som tapetserar upp och ner.

Men kunde du inte ha sprättat maskrosen? På lite stadigare tyger så går det att sprätta, jag har gjort det några gånger. Det tar lite tid men det brukar inte synas efteråt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 20:42   #3
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jo, det hade jag ju kunnat göra kanske, men tyget är ganska tunnt i dessa jeans och sedan blev jag nog alltför irriterad på alltihopa för att kunna tänka helt klart... ha ha.

Jag har gjort samma misstag ett par gånger tidigare när jag broderat på handdukar, fått det fina monogrammet upptill på handduken och förstås upp och ned.

Man lär så länge man lever sägs det, man får bara hoppas det.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons