Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-10, 10:46   #1
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Angry Klåfinriga unge

Min tvååring har pillrat bort pressarfoten och jag hittar den inte någonstans. Känner mig lite desperat just nu har inte sytt på flera dagar, får investera i en ny.*suck*
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 16:54   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Åh rackarns, den kan ju ligga var som helst; fågel, fisk eller mitt emellan...
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 17:01   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Inte kul alls. Jag har också ett klåfinger här hemma. Min symaskin står i ett låst rum.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 21:57   #4
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Lightbulb

Kom på att jag ska fråga min mor först ifall hon har nån extra liggandes, har jag tur så har hon det. Förgrymmande unge!
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 11:11   #5
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Mitt i eländet får du tänka.
Den ungen kommer gå långt.
Kan man ta bort en pressarfot från en symaskin när man är bara 2 år
har man talang. Händig och nyfiken 2 bra egenskaper /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 11:33   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Oj, kanske det skulle vara bättre med en gammal symaskin som inte har snap-on fot De är inte lika lätta att pillra bort. Hoppas du hittar pressarfoten eller att just den foten går att köpas nytt.

Om jag haft barn som pillrat bort mitt skulle jag nog vara rökt eftersom jag inte har sett någon ersättning för just den foten hittills..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 15:39   #7
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Citat:
Bibbi skrev: Visa inlägg
Mitt i eländet får du tänka.
Den ungen kommer gå långt.
Kan man ta bort en pressarfot från en symaskin när man är bara 2 år
har man talang. Händig och nyfiken 2 bra egenskaper /Bibbi
Jag kommer säkert få många trevliga pysselstunder med henne, hon är som sagt var mycket pillrig av sig och kan redan nu koncentrera sig längre stunder på en och samma sak.
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 15:42   #8
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Oj, kanske det skulle vara bättre med en gammal symaskin som inte har snap-on fot De är inte lika lätta att pillra bort. Hoppas du hittar pressarfoten eller att just den foten går att köpas nytt.

Om jag haft barn som pillrat bort mitt skulle jag nog vara rökt eftersom jag inte har sett någon ersättning för just den foten hittills..
Skräm inte upp mig Det är den "vanliga" pressarfoten på en vanlig enkel huskystar maskin, den borde gå och ersätta tycker jag.
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 17:38   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja det går säkert fint! Och det är den vanliga foten också!

Jag har problem eftersom jag använder applikationsfoten som pressarfot pga att ja jag trivs bättre med den då den är kantig och genomskinlig. Men har inte kunnat hitta ersättning för den dagen den stryker med eller försvinner. (är ganska sliten nu)

Frågade runt hos Pfaffhandlare fysiskt och online tidigare utan resultat, men säkert ännu svårare nu när Pfaff har köpts upp av Husqvarna (och sen av Singer). De som dykt upp är mest för maskiner med övermatare.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 09:43   #10
lillsyrran lillsyrran är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 31
Min nu 20-årige son tyckte om att "leka" med pressafötterna när han var liten. Han satt på bordet och lekte att det var snöskotrar som körde. och tänk att inte en enda försvann.
lillsyrran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 18:39   #11
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Citat:
lillsyrran skrev: Visa inlägg
Min nu 20-årige son tyckte om att "leka" med pressafötterna när han var liten. Han satt på bordet och lekte att det var snöskotrar som körde. och tänk att inte en enda försvann.
Gulligt, han hade bättre ordning på sina "leksaker".
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-19, 14:00   #12
Knyppelaren Knyppelaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 1
Wink Den ungen kommer att gå långt

Om man som 2-åring kan lyckas med en sån sak, så kommer ungen att gå långt när den blir större, men visst är deet väl lite roligt när man i efterhand tänker på deras ålder och lilla "Klåfingrighet"? se det som ett sött rackartyg, det är ju inte så farligt som när busungarna på 60-70 talet lade krut i eldningshålet på vedkokarna, som en del hade till vit-tvätt! då stod det härliga till, när det smattrade och ljöd, och tanterna blev först skrämda, rädda och sedan förnärmade över de små hyssen.
Ja det var tider det, när man spikade fast deras förkläden, och sedan kittlade dom så stegarna välte, lite bus är alltid uppfriskande för allas mungipor!
Knyppelaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 16:37   #13
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Citat:
Knyppelaren skrev: Visa inlägg
Om man som 2-åring kan lyckas med en sån sak, så kommer ungen att gå långt när den blir större, men visst är deet väl lite roligt när man i efterhand tänker på deras ålder och lilla "Klåfingrighet"? se det som ett sött rackartyg, det är ju inte så farligt som när busungarna på 60-70 talet lade krut i eldningshålet på vedkokarna, som en del hade till vit-tvätt! då stod det härliga till, när det smattrade och ljöd, och tanterna blev först skrämda, rädda och sedan förnärmade över de små hyssen.
Ja det var tider det, när man spikade fast deras förkläden, och sedan kittlade dom så stegarna välte, lite bus är alltid uppfriskande för allas mungipor!
Hehe vilka rackartyg.

Men det vore bra om hon ville plocka fram min pressarfot. Dom jag fick låna av mamma passa inte.
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 11:23   #14
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Härhemma har jag nästintill en likadan klåfingrig 2-åring. Tre tangentbord på min laptop har han sabbat gemom att pilla bort tangenterna Häromveckan fick jag min laptop utbytt (jobbdator dessutom) och jag var överlycklig över att ha alla tangenter i behåll igen. Jag fick var lycklig i två dagar.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 14:19   #15
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Nog är dom väl för sköna dom små liven. Min son som vid 4-års ålder tyckte att han skulle hjälpa mamma och stryka med ångstryckjärnet. Han lyckades inte, så istället fyllde han vattenbehållaren med symaskinsolja vilket hade viss påverkan på tvätten när jag skulle använda järnet. Ja, de små liven
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons