Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-12-26, 18:37   #1
matildayvede matildayvede är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 1
Singer Heavy Duty

Jag funderar på att köpa en Singer Heavy Duty 4423. De recensioner jag hittar är dessvärre inte mycket till hjälp, är det kanske någon här som har erfarenhet av den maskinen?

Jag vill ha en stark maskin, som klarar tjockare tyger. Planerar exempelvis att sy en åkpåse av gamla jeanstyger+tunnare vadd. I övrigt kommer jag ha maskinen till hemmabruk.

Alla tips och idéer mottages tacksamt!
matildayvede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-02, 10:24   #2
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Eld och lågor

Jag är också hemskt nyfiken på denna maskin. Den verkar för bra för att vara sann till det priset. Har alltid kört husqvarna innan så det känns ju läskigt att byta till singer också. Det finns en hel del demonstrationer av maskinen på y-tube. Dock är de ju gjorda för att sälja, sälja, sälja, så man vill ju gärna själv lägga vantarna på den. Hoppas på att den kommit in till några butiker i Göteborg så man kan få testa den!
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 10:58   #3
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Jo, nu har jag varit och dryftat denna maskin hos en handlare på ön. Jag provsydde den aldrig. I varje fall ville han mena att dess främsta egenskap inte alls är att den är stark utan att den är snabb. Man får ungefär samma saker som man betalar i den prisklassen om man köper någon annan maskin. Det var var han sa till mig. Jag har egentligen ingen egen uppfattning eftersom jag inte har testat maskinen själv.

För övrigt så här i efterhand måste jag säga att de där amerikanska tv-försäljarna verkligen är duktiga på sitt jobb. Jag blev verkligen entusiastisk själv när jag kollade in maskinen på ytube.

Så, det blir inget köp för mig i alla fall. Skulle i alla fall vara roligt att höra om någon som köpt den hur den spinner.
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 18:06   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag gillar i alla fall konceptet med att ha en stark symaskin med bara få sömmar men gör det bra.. Men för de pengarna är det mycket bättre att lägga pengarna på the real deal, dvs gammal pansar-symaskin från 40-60-talet. De är bättre.

Singer heavy duty-maskinen har plastspolar. Larvigt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
singer, symaskin, symaskins val

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons