Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-12, 06:59   #16
Stimon Stimon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 191
Jag ritar kläder hela hela tiden, vill ha ner det på papper innan jag hinner glömma av alla andra ideer

Ska jag sy något mer avancerat skriver jag gärna ner ett flödesschema på hur det ska gå till (efter att ha sytt några gånger i huvudet). Just nu är hjärnan full av en jättesöt (fast inte för söt) lila klänning. Är några olika tekniker jag vill inkorporera, då krävs några vändor i huvudet först ju

Kul med hur man tänker. Och att vi är så många måste ju betyda att vi är på rätt spår
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 08:40   #17
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Jadå, jag köper tyg och river ut bilder och favoritmarkerar modeller och mönster. Jag har helt klart för mig hur bra det kommer att bli. Det där med att komma till skott är det värre med.

Men nu måste jag nog börja snart, tyggarderoben håller på att sprängas och jag törs inte komma hem med mer tyg för då sparkar nog min man ut mig...
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 09:06   #18
Stimon Stimon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 191
Hahaha ja det är väl följetråden: "Är det bara jag som smygköper tyg?"
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 16:56   #19
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Det värsta är när man börjar sy men lägger åt sidan och börjar på nästa projekt.
jag har en halvsydd korsett, delar till ytterliga två utklippta samt delar till en Playboy bunnydräkt och en CheongSam och ...
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 20:03   #20
Regina78 Regina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 13
Så vansinnigt roligt det var att läsa det här! Helt plötsligt känner jag mig inte så usel längre.

Jag trodde det bara var jag som sydde i huvudet och att alla andra sydde i verkligheten.

Precis som någon tidigare skrev vaknar jag tidigt, tidigt på helgerna och hjärnan går på högvarv. Brukar kanske hinna med att plocka fram ett tyg och känna på det innan verkligheten (barn, man och hus) pockar på uppmärksamhet.

Vad skönt att vi är flera!
Regina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 20:23   #21
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Ja, det har jag gjort sedan 1997 året om. Det var då jag
som jag råkade ut för min olycka.

Sy på du och njut.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 08:04   #22
SannaL SannaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 113
Jag har gjort detta i hemlighet i flera år. Vad glad jag blir att även andra gör detta. Vi borde starta en stödgrupp!
SannaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 12:00   #23
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Jag kommer också ut ur den garderoben! Och oj så många konstruktionsproblem som blivit lösta på det sättet! Många av dem funkar t.o.m. i verkligheten.....
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 12:11   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
lenmargret skrev: Visa inlägg
Och här är en till, jag fick någon "klipp-bacill"för ett tag sedan, så nu har jag två byxor, klänning, kappa, toppar, cykelbyxor, kjol o en bikini tillklippta. Var så på gó när jag gjorde detta, men jag och tiden är inte så kompatibla. Och allt är sommarkläder (men till vilken sommar????)
Underbart att höra att vi är flera superkreativa.
Trevlig Sommar!

Jag vill också ha klippbacillen! Kan du smitta mig? Jag tycker klippet är det tråkigaste. Ok klippet och att sy i tryckknappar... (såna där små metall som man syr på, folk föredrar det och tycker att kardborre på dockkläder är B men kardborre går ju fortare att sy i då man kan köra det maskinellt...)

Och jo jag syr mentalt ibland också. Designar, syr osv.. och skriver text till min hemsida. Gör det innan jag somnar. Man kan få ihop jättefina och figgia texter i huvudet men när man ska sätta ner det på pränt så blir det inte lika bra...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 12:29   #25
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
ad härligt att jag inte är ensam! På kvällarna innan jag somnar brukar jag liga och klura ut små lösningar till bekymmerna jag stött på! Dessutom har jag snart kladdat ner ett helt block med alla geniala saker jag klurat ut innan jag ska sova, i telefonkön, i kön i mataffären osv! Men som ni säger, de veti katten om det fungerar i verkligheten!
J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:40   #26
Jenny_med_Emiliten Jenny_med_Emiliten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 103
Cool

Hehe, jag lägger tyger i högar tillsammans med mönster med tanken att det ska vara "nästa projekt". Sen har jag syhörnan översvämmad med högar och vet inte var jag ska börja ...

En ganska bra grej om man vill bli sådär tråkigt realistisk är att göra små mood boards av sina idéer, skisser med tygbitar och beskrivningar. När man har gjort några såna inser man att man omöjligen kan göra alla dessa som "nästa projekt".

Min last är nog att jag köper så många mönster, en riktig mönsterknarkare är jag. Det blir nog en bytesannons här på sysidan snart ...
Jenny_med_Emiliten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 07:02   #27
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Citat:
Stimon skrev: Visa inlägg
Hahaha ja det är väl följetråden: "Är det bara jag som smygköper tyg?"
Nej. Det finns fler som smygköper tyg. Jag finns. Några påsar ligger kvar på jobbet för jag inser att jag inte kan komma hem med mer. ”Du har inte köpt MER TYG???!!!” utbrister min man ibland som tycker det är ofattbart att ha en hel garderob full och ändå vilja ha mer. Likheterna med missbruk blir tyvärr fler och fler. Nu gömmer jag tygpåsarna...
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:06   #28
gunillabc gunillabc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 39
Vilket underbart uttryck! Jag lider av alla beskrivna symtom. Vågar inte längre köpa mer tyg utan har en deal med min tygförsäljerska att jag bara skall klappa tygerna, som hon visar upp. Lådorna i källaren får inte bli fler. Dessutom 3 påbörjade kavajer,bara 5 år gamla, men rekordet är väl en oklar barnklänning från 80-talet till en släkting.

Senast redigerad av gunillabc den 2011-05-19 klockan 15:14. Anledning: kompletterande text efter att jag läst alla inlägg
gunillabc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 21:11   #29
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Unhappy syr mentalt

har funderad under vilken rublik .bröt benet den 23,10 gipsad jättelänge, mars rygg operation, men tänk vilka enorma krafter min sy maskin har på det mentala planet, drömde om att äntlig få fädigt den jäkla kavaijen som åker jojo och försöker glömma hela hemska saken, den blir aldrig gjord men allt annat så mycket , ideer, sä mycket jag ska sy, sy .åter skapa nytt, drömmar
mentala eller på annat sätt så vi som är intreserade av att skapa något med egna händer.. jag har redan börjat sy lite. går som en annka men det går åt rätt håll 6st. skruvar i ryggen det tar lite tid, att mentalt , och fysiskt att återkomma.
tänk att det ska göra sen bara kunna göra det
dom flesta av oss bara drömmer om att kunna göra något som duger
därför är sy- sidan att vi ska våga, fråga, mentala blackout eller att vi är lyckliga över att har gjort något vi trodde var omöiligt kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 20:54   #30
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
Jag med!

med en klängig 4-åring och en 4-månadersbebis så blir det inte mycket sytt i verkligheten... Har sytt en hel del mentalt på sistone :-) och jag har såååå många bra idéer - någon som vill ha???
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons