Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-31, 10:10   #1
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Förändring i Sömnadsmagasinet/Allt om handarbete?

Jag undrar om det är någon som märkt av en förändring i Sömnadsmagasinet? I samband med ägarbytet gjordes vad jag förstår en undersökning bland läsarna och det hade ju varit intressant att se om det blir någon skillnad. Tyvärr var man tvungen att vara prenumerant för att delta. Jag köpte inte ens lösnummer eftersom den inte var särskilt bra...
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 10:26   #2
thuva68 thuva68 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 78
jag är prenumerant och har varit i många år, men undrar varför varje månad, men jag får ju skylla mig själv, det går ju att säga upp....finns bättre tidningar. Om man tittar på de numren min mamma köpte på 70-talet, så är det inte mkt som har förändrats, tyvärr
thuva68 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 11:16   #3
troback troback är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 120
Håller med föregående - inte mycket har förändrats!
Jag sa upp prenumerationen i höstas men har köpt något nummer nu för att kolla om det blivit bättre - men som sagt den är precis som innan, tycker jag.
troback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 21:12   #4
katarinabm katarinabm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 41
Jag har prenumererat i många år och undrar också ofta varför jag fortsätter. Nu hoppades jag på förbättring i samband med ägarbytet och lite bättre tycker jag det har blivit. Det är inte lika många likadana modeller som bara sytts upp med olika tyger.
katarinabm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 18:30   #5
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Något som retar mej är att de envisas med att sy & designa plus-storlekarna som cirkustält! Och gärna stoooormönstrade....
Bara för jag drar större storlek så ska jag inte ha annat än tält på mej?!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 08:06   #6
CaNinEn CaNinEn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 67
Håller med föregående talare!
CaNinEn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 06:54   #7
Stinen Stinen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 13
Jag har blivit besviken två gånger nu när jag gått på att tidningen ska innehålla (tex. nu senast) babys garderob, så är det i princip ett mönster. En sparkdräkt som som alternativ är avdelad till byxor och omlott tröja (vilket i sin tur är väldigt opraktiskt och omodernt tycker jag) Kan väl sträcka mig till att detta då blir två set, men tidningen visar i pojk resp. flicktyg = 4set.
Tidigare har jag blivit lurad när det stått massor av barnplagg, så är det endast ett shorts och ett t-shirtmönster till pojkar, sen en massa klänningar och kjolar

Synd att alla tidnigarna alltid plastas nu mer.
Stinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 19:00   #8
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Ja, jag tycker också att det är synd att tidningen plastas. Eftersom jag inte har särskilt höga förhoppningar så undviker jag att köpa den eftersom jag kan inte ens kika vilka mönster som finns i. Har nu tittat på det minimala som visas på nätet om kommande nummer, och det är inget alls som lockar.

Hade verkligen större förväntningar när de skulle förnya sig. Men de kanske bara gjort kundundersökningar i Danmark, och vi tycker alltför olika.
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 21:53   #9
Djinn Djinn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 16
Har bara sett sömnadsmagasinet och Burda i affären. finns de andra sytidningar att hitta?
Djinn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-28, 13:15   #10
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Patrones finns att köpa i Sthlm el via press-stop.se. Sen finns http://www.myimagemagazine.com/ som kan beställas via deras hemsida.
JAg skulle gärna vilja prova www.knipmode.nl men den verkar svårare att få tag i...
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons