Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2010-12-27, 10:07   #106
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Ja, vill man absolut ha en Janome tror jag faktiskt att man kan köpa den av någon annan än SMD. Jag tror SMD har blivt vidtalade av Janome just för att det är en firman som ideligen nämns här på Sysidan och som kanske är den som i och med det säljer mer till SVerige än vad andra firmor gör.
Det finns andra firmor med minst lika bra priser och minst lika bra service! (Jag har köpt maskiner från annat hål där priserna har varait lägre än på SMD. Ingen adapter till sladden, men det behöver jag ingen och den är ju inte värd värst mycket i pengar.)
Men var ska man leta? Jag har suttit och googlat en lång stund nu men hittar inga UK sidor som levererar Janome utanför GB. Ganska kassa sidor också som jag hittar.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 11:55   #107
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Har du frågat på GUR? Jag gillar dem, men jag har inte köpt Janome därifrån så jag vet inte om de levererar dem till oss.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 17:16   #108
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Jag har köpt en Janome 744d hos gur...forvisso några år sen men i alla fall. Snabb leverans var det också. men med de nya reglar så kanske de inte heller skickar till oss här i Sverige.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 17:40   #109
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag mailade GUR idag angående ett annat ämne men passade på att fråga om Janome oxå så svar om ev leverans bör komma om nån dag.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 08:08   #110
jaquelen jaquelen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 2
Förlåt om jag lånar tråden lite. Jag har kikat på sewingmaschines.co.uk och undrar om de är "gröna", med "gröna" menar jag om man får sin maskin, att det inte är en lurendrejeri sida? Kommer ju inte att köpa en Janome, men har kollat lite på Brother DS-120 och ett av deras egna märken.
jaquelen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 08:44   #111
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Är inte det Sewingmachines Direct? Många här har handlat där och firman är "grön". Det är dom som är SMD om du läser i tråden här.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 19:03   #112
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Har ringt och pratat med dem idag då jag (fortfarande) funderar på overlock och passade då på att fråga om Janome och leveranser till Sverige. Janome har nu bestämt att de får bara leverera maskiner inom Storbritannien, inga andra länder. Usch och fy!
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 20:17   #113
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vi borde ta upp det i någon media.. eller något som helst.. Plus?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 11:54   #114
Minnas Minnas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 68
Ingen Elna mer från England

Frågade ang min Elna som jag köpte därifrån för ett år sedan och fick bla. detta svar. Elna och Janome är ju samma maskiner.

"Also, can you please mention on your forums that unfortunately, similar to the Janome brand and for the same reasons, we are no longer able to supply Elna branded machines to customers in Sweden, Denmark and Norway.

Thank you.

Kind regards,
Russell
www.sewingmachines.co.uk"
Minnas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 11:58   #115
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vilka jäkla hemska idiotföretag som tror de kan kringgå EU:s regler.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 12:10   #116
Minnas Minnas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 68
Håller med dig det ska ju vara fri handel inom EU så inget köp av Janome eller Elna för mig i framtiden det finns andra fabrikat som är lika bra om inte bättre. Funderar att sälja min Elna 3210 då jag inte är nöjd med den.
Minnas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 12:49   #117
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Skit oxå
Jag som skulle beställa en elna 444 coverlock efter jul...
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:52   #118
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vi får sätta upp Janome och Elna på vår egna svarta lista.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 16:07   #119
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Tycker att ni är lite onyanserade nu. Om en leverantör vill bygga distributionsnät i olika länder så är det faktiskt något som är tillåtet och då ingår faktiskt att man kan avtala om distributionsområden. Ni vet säkert att det är så att man kan köpa billigt på nätet, från andra länder osv. Förutom översättning av instruktioner mm finns det många kostnader som man kan vilja styra till en målgrupp som orsakar den. Nu är symaskiner en vara som behöver service, komponenter ofta över en lång förväntad livslängd. Vad ska vår service kosta? Reservdelar, tillbehör som vi vill köpa allteftersom och inte betala frakt för? Företag försöker hitta en prismix där investeringsvaran ger distributören så mycket att den kan ge service till rimliga priser. Så, om ni inte tänker skicka er symaskin på service i England eller betala ordentligt för servicen här hemma så kanske det inte går att köpa till lägsta pris i utländsk kanal heller. Visst är det lätt att tänka sig att köpa billigast möjligt men vad får det kosta att serva din Janome? En annan utveckling, som redan skett i andra brancher, är att man gör varor som går utan service och sedan får du köpa nytt och där tillbehören kostar skjortan. Skrivarbläck t ex? Eller att "den där finns inga reservdelar till, den är mer än 2 år gammal". Det här med geografisk distributionsstyrning finns i många andra liknande områden med investeringsvaror. Är det så mycket billigare totalt och på lång sikt?
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 16:52   #120
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Att serva en maskin kostar väl oavsett i vilket land man köpt den? Inte heller kostar service mer om jag valt att beställa maskinen från England.
Beställer jag tillbehör på nätet så betalar jag såklart frakt om så är brukligt hos företaget.

Vad det gäller bruksanvisningar och dyl så finns det företag som tex brother som valt att lägga ut dom på hemsidan på svenska just för att tillgodose sina kunders behov.

Så ja, totalt sett så är det billigare att köpa maskin från England, och ja, mycket annat oxå för den delen.

Måste säga att jag inte riktigt förstår ditt resonemang
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
handla, utomlands


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons