Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-19, 13:37   #16
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Citat:
katta skrev:
Claes Ohlsons öljetter är INTE bra! Ville bara upplysa er alla om det.
Det går visst att göra klipp bara för det är billigt så kan det vara bra ibland man får läga ner lite tid på research.desutom kan det behövas lite extra på grund av att dom är svårare att handha. Man får vad man betalar för !
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 15:50   #17
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Talking Va?

Klaas ditt inlägg är helt obegripligt, vad menar du? Att de öljetter man köper på Claes Ohlsson visst kan vara bra om man lägger ned research? Du skriver luddigt.
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-21, 10:46   #18
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Förlåt om jag är lite tankspridd ! Jag tänkte väl på nått annat samtidigt som jag skrev.Vad jag ville ha sagt var att en del billiga produkter kan vara bra men inte alltid. Och vissa billiga produkter kan vara lite svåra att jobba med! hoppas jag inte skapade fler myror i huvudet på folk mvh klaas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-21, 14:25   #19
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Jag köpte en öljettång av märket Prym för ett tag sen. Den fungerar jättebra, dessutom finns den sortens öljetter nästan överallt.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-21, 20:19   #20
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Visst kan claes ohlson ha bra grejer, fast just öjettången är inte att rekommendera tycker jag. Jag har använt den till alla möjliga sorters kvaliteter och det har inte hållit någon gång. Men den är väl inte tänkt till tyg heller, vad jag har förstått...
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 23:12   #21
samvatt samvatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 25
Ellos

Jag är ny försöks kanin på just öljetter. Men då jag ändå skulle ha annat från ellos så tog jag med en förpackning.

Dom är dubbla,behövde hjälp att ta isär dom,men det beror på mina händer. Har inte behövt några andra hjälpmedel än mina händer,för att sätta ihop.

Hur det håller visar sig framtiden, men det är ju en mode sak, så bara den tiden är jag nöjd.
samvatt
samvatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 14:40   #22
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Question Hmmm...

Det låter konstigt att du kunde nita ihop öljett och bakstycke med bara händerna, vanligvis brukar man ju behöva små verktyg att slå ihop öljetten med, eller en tång med rätt dimension på skålformen. Hur såg öljetten ut och hur fast får du dem runt tyget?
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 19:22   #23
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Kanske Anette menar gardinöljetter dom kan man klämma ihop med händerna.
"Vanliga" öljetter behöver man verktyg till.
/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 19:37   #24
samvatt samvatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 25
japs

Som jag sa nybörjare, det var nog till gardiner. Få se om dom håller sig kvar till kompisen tröttnar på sin kasse.
Du har nog så rätt Bibbi
samvatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 13:44   #25
hsq hsq är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 2
Så! Var ska man köpa öljetterna då? Röda tråden som någon här ovan rekommenderade verkar bara sälja till företag. Och hur slitstarka behöver de vara egentligen? När är det inte rekommenderat att använda billiga öljetter? Om man ska använda dem till snörning i en tröja tex?
hsq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 14:13   #26
Helena77 Helena77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 35
Beror pa

I korsetter ar det behovligt med ordentliga oljetter eftersom de utsatts for mycket slitage. I en vanlig troja dar du inte kommer att dra i snorena ar det ju helt okej med billigare varianter.
Nackdelen med de oljetter som bara bestar av en del ar att den far vassa inre kanter, men de ar ju inte sa farliga i en troja som sagt. Speciellt eftesom de inte ligger nara huden.
Helena77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 14:23   #27
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har köpt privat av Röda tråden, inga problem, bara att knata dit.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 15:10   #28
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Alvan: Du som köpte öljetter hos Röda Tråden, vet du om öljetterna innehåller nickel?
Blir så ledsen på att klädtillverkarna inte tänker på vilka metaller det är i knappar, dragkedjor, öljetter m.m. när metallen ligger an mot huden.
Tror inte jag äger ett enda par jeans där jag sluppit plåstra knappar och nitar. Nagellack hjälper inte lika bra och inte lika länge. Plåster sitter oftast kvar även efter tvätt!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 15:16   #29
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tyvärr inte eftersom jag köpte tyg till underkläder och inte öljetter. Du får väl ringa och fråga, de var väldigt trevliga när jag handlade där irl.

Tråkigt att de ska blandas ner massa onödigt i metallen.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-05, 16:40   #30
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Billigare än Röda tråden!!

Jag har ett tips för er alla som beställer grejer från Röda tråden i Sverige.. beställ från England istället! Hos Vena Cava design är grejerna mycket billigare än på den svenska sidan och som ett extra plus måste jag säga att frakten kostar nästan ingenting alls.

Gå in på sidan:

http://www.venacavadesign.co.uk

Jag beställde nyligen jättemycket tillbehör för korsettmakeri (bl.a. 10 meter fjäderstål) och med frakt landade min beställning på 330 kronor. Hos Röda tråden hade min beställning gått på över 650 kronor med frakt!!

Fick min paket en vecka efter beställningen. Ville bara upplysa er alla som tänker beställa grejer från nätet...
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons