Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-10-12, 13:25   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Byta Huskvarna D2 mot nyare

Jag har en Huskvarna Quilt Designer 2 som jag köpte 2002, det var en utgående modell då och är väl fullkomligt antik nu. I alla fall så får jag inte kortläsaren att fungera längre (den vill bara fungera tillsammans med XP och den datorn har dött).
Men om jag ska köpa en ny så vill jag ju att broderienheten och de ramar jag har ska fungera i den maskinen också. Jag har Huskvarnas broderiprogram 4 och det bör väl fungera bra i alla fall.
Finns det någon nyare maskin som tar det gamla? Jag är inte intresserad av de största och dyraste modellerna.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 20:32   #2
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Hej!
Det mesta ser ut att vara kompatiblet. Jag kikade i tillberhörskatalogen online och hittade denna sida: http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=0g14gvmh Äsch, länkningen vill inte riktigt. Gå till Sid 90-91 för en översikt om vilka bågar som passar till vilka maskiner, även våra gamla bågar. :-)

Men broderienheten går inte att använda på någon av de nya maskinerna. De har ju oftast mycket större broderyta än vår gamla maskin.

Du får berätta hur du gör och tänker. Jag har som sagt samma funderingar som du.

Senast redigerad av Nima den 2014-10-12 klockan 20:37. Anledning: Missad länkning + tillgad info
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 21:01   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Sonen sa att jag kunde prova att installera om XP på datorn (vi försökte med systemåterställning ikväll men det fungerade inte, blåskärm igen), så då måste jag bara hitta den CDn! Och jag ska nog åka till Hudiksvall i morgon och då gå och kolla om det finns och går att få en patch så man kan använda reader/writer i Windows 7. Och kolla priser, jag såg på nätet att en Viking Topas kostar runt 22 000, det är mycket pengar det.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons