Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-21, 20:30   #1
noth noth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 3
Thumbs up Plasttyg till plastväska

http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=plasttyg

1. Jag är också på jakt efter plasttyg, som Icedew i denna tråd ovan. Testade att söka på pandurohobby, men de kanske har ändrat sitt sortiment. Givetvis har jag mailat panduro och frågat, men det verkar ju som om varan har utgått. Så därför ställer jag frågan på nytt... Planen är att sy en plasthandväska till en temafest.
2. Till den behöver jag också en sådan där magnetisk tryckknapp som man ser på vissa handväskor. Går de att köpa och hur sätter man fast dem? Finns det några andra alternativ?
Som ni kanske märker är jag totalnovis både på detta forum och även inom sömnad, men jag måste bara försöka förverkliga min idé...
3. Sedan är jag lite besviken på att världens coolaste plastskor med höga klackar inte var i min storlek! De fanns att köpa begagnade i storlek 38 (jag har storlek 37), men de var för små! Alltså inte på längden, utan snarare bredden och framför allt den "främre fickan". Känner ni till var man köpa sådana skor, eller kanske hur man eventuellt skulle kunna fixa till skorna med sådant där plasttyg som jag letar efter.

Många frågor, jag hoppas att ni har möjlighet och tid att svara!

MVH,
Helena
noth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 08:32   #2
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Knapp kan du hitta på ex. Panduro. Sök på magnetlås på hemsidan så får du upp det. Jag misstänker att du kan hitta fler ställen som har det genom att googla på ex. väsktillbehör eller liknande.

Jag har vid ett par tillfällen köpt helt klar plast på Åhléns. Kommer inte ihåg vad den kostade, men det kan inte ha varit så mycket. Det fanns tillsammans med vaxdukarna.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 08:47   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ska du ha genomskinlig plast så prova en firma som gör kapell. Bokhandeln kanske har också..
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:17   #4
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Mitt tips är att du prövar på en färghandel. Dom har oftast olika typer av plast till dukar m.m. Magnetknappar finns 2 olika typer. En som du syr fast förhand och en med "flärpar" och bricka som du trycker fast genom att vika flärparna åt sidan.Du gör först ett hål i materialet som är anpassat till flärparna.
Knapparna kan du säkert hitta i en affär med quilttillbehör.
Lycka till!
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 12:10   #5
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag köpte genomskinlig vaxduk på Göken (Göksäter på Orust)... Det borde gå att få tag i på andra ställen där de säljer vaxduk...?
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 07:14   #6
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jysk har (i alla fall haft) genomskinlig vaxduk. Ganska tjock plast.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-25, 18:46   #7
noth noth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 3
Talking

Åh, vad kul med så många svar! Då har jag en massa uppslag... och jag hade dessutom turen att hitta en massa genomskinliga plastskor på Beyond Retro (Top Shop) i centrum. Kan rekommenderas!
noth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 16:08   #8
noth noth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 3
Färdig!

Nu är väskan så klart färdig sedan länge, men jag kom på att jag borde lägga upp en bild som tack för alla förslag.
Jag hittade "plasttyget" på Jysk till slut - där handlar jag vanligtvis aldrig! Det slutade med att jag satte ihop väskan med dubbelhäftande genomskinlig tejp, så egentligen hör väl inte inlägget hemma på sysidan...

Tack!

/Helena

PS. På den här bilden syns det inte, men jag lade i en batteridriven ljusslinga i väskan för en extra effekt. Då tappar man inte heller bort den... DS.
PS2. Ledsen för gratisreklamen, var så god Stadium. DS2.
Bifogade bilder
 
noth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons