Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-13, 20:13   #136
Heidi Heidi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 35
Nu finns kassen jag sydde till Merja i mitt album. Väntar med spänning på min kasse...
Heidi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 21:39   #137
Tottis Tottis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 1
Citat:
chery skrev:
det blir väl så att man för det mesta tar tygkassen med och använder den, men man kan ju behöva komplettera med plast om man handlar mycket och kanske inte får plats. Då har man ju ändå reducerat användandet till att vara så lite som möjligt.Här hemma blir det inte så mycket av vanliga sopor för vi sorterar t.om matavfall i särskilda påsar. Jag upplever det som att vi har ett stort berg av plastkassar här hemma som vi knappt hinner göra av med. Ofta kastar vi plastkassarna tomma bara för att dom tar plats, och det känns inte heller rätt.Då är det bättre med tygkassar.
Vet inte hur det är hemma i Sverige nu.. Men här i Norge säljer alla mataffärer bio påsar, som kan brytas ner på några (typ 40 tror jag) dar istället för 100år som dom säger att det tar med en vanlig plastpåse från affären.
Tottis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 22:24   #138
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Nu har anmälningstiden gått ut, och alla har fått sin partner. Vi blev - håll i er nu -
[SIZE=4]43 deltagare!!![/SIZE]
Är det inte fantastiskt?!

Här kommer lite kuriosa...

Fördelning av vald smakkategori:
Enfärgad/Rutig/Randig - 3 st
Modern/Tuff - 9 st
Romantisk - 6 st
Vad-som-helst - 25 st

Kassar har sytts/håller på att sys från Skanör i söder till Jokkmokk i norr. 2 deltagare är från Åland.

Ett STORT TACK till alla er som engagerat sig så i denna swap! Utan er hade det inte blivit nåt!

Nu ska det bli spännande i slutet av augusti, att se alla färdiga kassar! Jag håller på att samla ihop era foton, för att göra en samlingssida. Lägger länken här senare.

Och, utan att gå händelserna i förväg, så har jag en idé om en annan aktivitet. Inte en swap...
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 06:53   #139
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Nyfken ÄR jag
Vad har du nu hittat på !?
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 09:56   #140
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 206
Jag är inte med i swapen, men är imponerad av de bilder jag sett hittills. Snälla, kan även vi som inte är med i swapen få länken till mönstret?
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 10:39   #141
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Ett STORT TACK till alla er som engagerat sig så i denna swap! Utan er hade det inte blivit nåt!

Nu ska det bli spännande i slutet av augusti, att se alla färdiga kassar! Jag håller på att samla ihop era foton, för att göra en samlingssida. Lägger länken här senare.

Och, utan att gå händelserna i förväg, så har jag en idé om en annan aktivitet. Inte en swap... [/B][/QUOTE]

Här är en till som blev vansinningt NYFIKEN / Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 11:12   #142
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Citat:
symamsell skrev:

Kassar har sytts/håller på att sys från Skanör i söder till Jokkmokk i norr. 2 deltagare är från Åland.

Ett STORT TACK till alla er som engagerat sig så i denna swap! Utan er hade det inte blivit nåt!

Nu ska det bli spännande i slutet av augusti, att se alla färdiga kassar! Jag håller på att samla ihop era foton, för att göra en samlingssida. Lägger länken här senare.

Och, utan att gå händelserna i förväg, så har jag en idé om en annan aktivitet. Inte en swap...



OJ vad många vi blev
Jag är nyfiken jag med, jag undrar vad det kan vara denna gång
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 12:37   #143
smultron75 smultron75 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 60
jag är också med!

Har precis sytt min första kasse för att testa mönstret.
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=45342
Nu ska jag sy en åt någon av er...
smultron75 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 14:31   #144
tk81 tk81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 99
nu har jag fått min jättefina påse som pia har sytt. katter är ju som gjort för mig. bild finns i mitt album.

Senast redigerad av tk81 den 2008-08-14 klockan 14:45.
tk81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 15:01   #145
Helena666 Helena666 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 6
Då var mitt bidrag till swapen postat!

Nu har jag varit till brevlådan och postat kassen jag sytt. Hoppas att den passar mottagaren! Väntar med spänning på hennes "mottagit-mail"
Helena666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 16:38   #146
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Oj vilka massor vi blev, men jag förstår att det var svårt att låta bli att vara med när man fick se alla kassar som började dyka upp. Det roligaste är ju att se alla olika kassar. Merja vilket fantastisk arbete du gjort som skickat mönster och pusslat ihop ihop oss. Klart att man blir nyfiken på vad du hittar på härnäst.

Idag har jag skickat iväg min till min partner så nu väntar jag bara på min kasse.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 18:03   #147
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Nu är min provkasse sydd!! Men jag tycker den blev så bra att jag skall dekorera den och skicka den till min mottagare. Det blev en något annorlunda "romantisk" färg men mönstret är väldigt "hjärtligt" Det finns heller inte något rosa i den även om de tygerna också skärskådades.

Alla de fina kassarna som jag sett är färdiga och mottagna är fantastiskt fina. Särskilt den med kissarna på!

Jag skall försöka posta min i morgon så min mottagare får den på fredag förhoppningsvis. Den skall norrut.

Jag väntar också med spänning på nästa aktivitet!!

Du är superduktig symamsell!
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 20:10   #148
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Tack Annette, nu blir jag generad...

Jaså, ni är nyfikna?

Jag tänkte att aktiviteten skulle pågå under september månad, så att kasse-swapen kan avslutas helt och hållet först.

Och som sagt, det är inte en swap jag funderar på. Inte heller nåt på väsk-temat...

Vi får väl se, det kanske inte finns nåt intresse när jag presenterar min idé, och då får jag väl ta det med en klackspark.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 20:35   #149
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Merja nu är ju jag ännu nyfiknare på vad det kan va för något Och jag är säkert inte ensam om att va nyfiken på din nästa idé.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 21:15   #150
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Klart vi är nyfikna ....Alltid kul med nya projekt Väntar med spänning.....
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons