Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-08-04, 20:45   #1
MajaC MajaC är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 12
Klä om justerbar provdocka?

Hej på er! Jag är på jakt efter lite råd och undrar om det är någon av er som har erfarenhet av att klä om en provdocka?

Här om dagen sprang jag på en justerbar provdocka i frigolit för några ynka hundralappar och slog till. Klädseln är - förutom väldigt ful - sönder vid halsen, som ni kan se på bilden nedan.

Jag vill klä om den men tyget sitter fast i rattarna i sidan på dockan. Är det då kanske smartare att sy ihop det trasiga förhand och sy en ny klädsel att trä på dockan över den gamla, och på någon vänster lämna hål för rattarna? Eller är det någon som vet om man kan knåpa av tyget ändå?
Bifogade bilder
 
MajaC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 14:46   #2
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
Alltså

jag gjorde min löjligt enkel UTAN hål för rattarna... jag gräver under tyget var gång haha...

Hur som helst så sydde jag bara ett rektangulärt fodral till att börja med i superstretchigt tyg (tunn jersey tycker jag det ser ut som, kan vara sånt elastiskt tunt foder också är inte säker). Som passade minsta storleken.
Sen drog jag på den på avigan och nålade ner längs axlarna. Sydde, klippte, färdig passar alla storlekarna.

Som sagt löjligt enkelt gjort men finare
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons