Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-01-11, 15:49   #1
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Amy Butler

Hej

och God fortsättning på det nya året, alla syvänner.

Jag undrar om det någon som sytt denna väska?

Tänkte höra om den är svår att sy. Jag är inte precis nybörjare men inte sytt något liknande förrut.

Tänkte man kunde vara några stycken som kunde samsy här?


Kan man inte lägga in bilder? har glömt hur man gör.




Här är en länk Hoppas den funkar. annars säg till
http://www.u-handbag.com/index.php?m...roducts_id=506
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 20:59   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag har sytt weekenderbagen och det svåra bestod väl i att mellanlägget gör att det blir väldigt svårt att sy ihop delarna. Jag minns att jag uppskattade att man måttade handtagens placering och att beskrivningen var mycket detaljerad...jag förstår själv att jag skall klippa en tråd och trä den på en nål när jag skall sy något för hand.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 01:55   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag har sytt denna vaska (ursakta att jag inte har prickar langre) och jag har skrivit till dem och sagt vad jag tyckte om detta monster. Har sytt mycket vaskor men det har var ett ut av de rorigaste jag anvant.Tygmangden de sager ar alldeles for mycket, jag fick over till tva kjolar. Lite lustigt att det ar samma tygmangd oavsett att det ar tva olika bredder pa tygerna.

Sanningen och saga sa skar jag inte snedremsor pa skradden utan jag skar dem rakt och det gar lika bra, man far jobba lite mer med tyget men det ar det vart och slippa gora av med onodigt mycket tyg. Vaskan i sig ar inte svar att sy men monstret ar som sagt rorigt och overarbetat. Besvarlig att sy ihop pga allt tyg och mellanlagg, rekomenderar att kolla efter liknade men betydligt enklare monster. Finns en sida som heter www.henriettashandbags.com, den ligger har i Raliegh dar jag bor, har tyvarr inte varit dar men jag har bestallt monster darifran, mycket roliga vaskor.

Jag personligen tanker aldrig mer kopa nagot Amy Butler monster, tycker de ar overreklamerade, absolut inget speciellt bara krangligt och dyrt. Hor garna av dig om jag kan hjalpa dig med nagot. Mvh Marei
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 09:34   #4
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Jag har köpt några Amy Butler mönster, men aldrig sytt nåt efter dem. Blir trött av att bara vika ut och hitta rätt i det stora arket med instruktioner. Det verkar så omständigt, och det är icke-inspirerande...

T.ex. Lazy Girl mönstren är överlägsna i sina enkla instruktioner med foto av varje moment. Resultatet blir minst lika proffsigt. Modellerna är enklare förståss, men låter å andra sidan tygvalet tala.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 14:38   #5
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Citat:
syfantasten skrev: Visa inlägg
Jag har sytt weekenderbagen och det svåra bestod väl i att mellanlägget gör att det blir väldigt svårt att sy ihop delarna. Jag minns att jag uppskattade att man måttade handtagens placering och att beskrivningen var mycket detaljerad...jag förstår själv att jag skall klippa en tråd och trä den på en nål när jag skall sy något för hand.
Jobbigt när det blir för mkt förklaringar...Blev du nöjd med resultatet:

Kanske en bild.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 14:39   #6
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Citat:
madeluc skrev: Visa inlägg
Jag har sytt denna vaska (ursakta att jag inte har prickar langre) och jag har skrivit till dem och sagt vad jag tyckte om detta monster. Har sytt mycket vaskor men det har var ett ut av de rorigaste jag anvant.Tygmangden de sager ar alldeles for mycket, jag fick over till tva kjolar. Lite lustigt att det ar samma tygmangd oavsett att det ar tva olika bredder pa tygerna.

Sanningen och saga sa skar jag inte snedremsor pa skradden utan jag skar dem rakt och det gar lika bra, man far jobba lite mer med tyget men det ar det vart och slippa gora av med onodigt mycket tyg. Vaskan i sig ar inte svar att sy men monstret ar som sagt rorigt och overarbetat. Besvarlig att sy ihop pga allt tyg och mellanlagg, rekomenderar att kolla efter liknade men betydligt enklare monster. Finns en sida som heter www.henriettashandbags.com, den ligger har i Raliegh dar jag bor, har tyvarr inte varit dar men jag har bestallt monster darifran, mycket roliga vaskor.

Jag personligen tanker aldrig mer kopa nagot Amy Butler monster, tycker de ar overreklamerade, absolut inget speciellt bara krangligt och dyrt. Hor garna av dig om jag kan hjalpa dig med nagot. Mvh Marei
Intressant att läsa...Kanske man inte ska läsa så mycket då. Man blir ju förrvirrad om det är för mkt detaljer.. Tack för tipset.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 14:41   #7
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Citat:
symamsell skrev: Visa inlägg
Jag har köpt några Amy Butler mönster, men aldrig sytt nåt efter dem. Blir trött av att bara vika ut och hitta rätt i det stora arket med instruktioner. Det verkar så omständigt, och det är icke-inspirerande...

T.ex. Lazy Girl mönstren är överlägsna i sina enkla instruktioner med foto av varje moment. Resultatet blir minst lika proffsigt. Modellerna är enklare förståss, men låter å andra sidan tygvalet tala.
Förstår hur du menar. Jag köpte flera mönster på en ggn. därifrån..men det blev också liggandes, och sen gav jag bort det. Blev alldeles snurrig när jag såg det. Ska kolla Lazy Girl...tack för svaret
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 12:18   #8
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Snurrat runt (återigen) på nätet
och sprang på ett gratis väskmönster från just Amy Butler
om nu nån är nyfiken på hur hennes mönsterbeskrivningar
kan se ut (mycket text, jo..) och vill pröva.
Väskan är i alla fall (i mina ögon ) riktigt söt.

http://sewmamasew.com/blog2/?p=11705
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 14:44   #9
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Talking

Oj vilka tyger...helt underbart.

Söt väska, men vill ha lite större.

Tror jag hittat Mönstret på Stoff och Stil.


Kolla så får Ni se...

Jag gillar dom, men hm, dom verka svåra. Vi är 3 man som ska hjälpas åt så förhoppningsvis ska vi klura ut det.

http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=1221

http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=4923


Fina tyger oxå...nästan som Amy Buthler-tygerna, fast mkt billigare.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons