Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-08, 19:37   #1
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Noll i inspiration....

Så har jag då ca två timmar innan jag behöver gå å lägga mig, inget TV-program som lockar, massa tyg som bara ligger och väntar på mig... Vad händer då???? INGENTING!!! Jag har spenderat den sista halvtimman med att rota igenom alla tyger och kolla igenom tidningar å på internet för att komma på någonting som jag vill sy....

Inget lockar !!
Varför är det alltid så här? Om jag sitter på jobbet så kan jag komma på massor av grejjer som jag vill sy (måste lära mig att skriva ner när ideérna kommer), eller om jag e hemma men har fullt upp med andra viktiga saker att göra, då finns massor av inspiration... Men inte nu när det passar....

Usch, jag får väl kolla på fotbollen då som alla andra och gå och lägga mig tidigt....
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 20:37   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Känner igen mig. Det är så varmt ute att det inte finns nåt kvar när man kommer in.
Var på Stoff o stil både idag o igår o köpte ett superfint tyg som jag ska göra en klänning av. Men inget har hänt sen jag kom hem. MEn kan lova att när det börjar bli dags att lägga sig då vill huvud o kropp sätta igång.
En bra ide är att bestämma sig innan på dagen att man SKA sy den där saken o sen upprepa det för sig själv ända tills man kommer hem o lugnet lägger sig. Man är då så trött på att höra sig själv så man sätter igång att göra den för att "bli av med den".
Funkar förvånandsvärt många gånger i alla fall för mig.
Men som sagt var sista veckan har det inte hänt mycket på syfronten här heller..

Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 07:15   #3
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
För närvarnade har jag för många projekt på gång, kommer hela tiden på nya saker att sy. Gillar att titta i affärerna och sedan gå hem o sy, ser framemot semestern då jag kanske får göra klart en del. Jag är en rosa o blommig människa, njuter av alla vackra tyger som finns ute i affärerna även om jag har avverkat de flesta i närområdet!

Anne-Lie
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 08:06   #4
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
känner också igen mig

jo visst är det så ibland. Jag kan hålla på med något å sen på en sån sy inlevelse å jag bara måste sy, sen när jag kommer till syrummet så bara näääääää jag vill inte.. fastän jag kollar på sysidan, å alla ställen jag kan för inspiration så ibland vill man tydligen bara inte. mina såna dagar har jag döpt till bläiga dagar...
lycka till med inspirationen
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 09:44   #5
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Gör lappar

Jag har ett litet tips!

När du sitter och får inspiration på jobbet ta en lapp och skriv ned idén (inkl tygval) vik ihop och lägg lappen i en burk eller kuvert. Ta med dej hem och när andan faller på tag en lapp och börja sy!

Jag har alltid en burk hemma med idéer för i bland är det svårt att välja!!

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 11:19   #6
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Anette, vilken lysande idé!!! Den ska jag genast testa. Brukar också ha det problemet att när väl en stund dyker upp så lyser idéerna med sin frånvaro...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 11:43   #7
biha biha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 16
Har kört från Helsingborg till Söderköping i helgen för att hälsa på släkt och vänner. Var på Fix-området och handlade bl a bröd på bageriet som ligger bredvid Jofotex och kunde inte komma på något som jag kunde gå in och handla. Det har då aldrig hänt tidigare. Det måste vara värmen som spökar eller....
biha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 11:44   #8
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Så skönt att det är fler! Jag känner mig superslö som inte får något gjort och började undra om det beror på att jag "bara" är hemma, men... Tack för det!

Men det hjälper ju inte mot att man inte sätter igång! Ska nog oxå skriva upp projekten så det blir lite mer "handgripligt"! Bra tips! Tack!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 14:54   #9
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Skönt att det är fler!
Jag kan plocka fram tyg, mönster, sen ändrar jag mej...hmmm, tänker jag, kanske en annan modell skulle bli snyggare...Ja, sen sitter jag där då, med nya och gamla mönstertidningar, rotar i gamla mönster och det blir förstås inget av...och klockan blir för sent, så är det bara packa ihop!

Sen finns det ju faktiskt andra gånger, när jag blixtklart vet vad mitt tyg ska bli - önskar det vore oftare bara!

Som nu t ex, ledig dag, går och lägger mej kvällen innan med ambitionen att sy när jag vaknar. Men så blir det en vaknatt när jag inte kan sova; tur då man är ledig, det blir sovmorgon...sen ska hunden ut, sen ska jag äta frukost, sen fattas det nåt i tyghyllan, måste åka till tygaffären (en bit röd jersey, 15 cm bara till en ringning...fast det hamnade mer i påsen...), måste äta lunch på stan, måste handla innan jag åker hem och sen måste jag kolla sysidan...och vips är kl fyra och resten av familjen kommer snart hem och så försvinner kvällen...

Men i morgon kväll,då ska jag sy!
/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 20:13   #10
Thea_kokalal Thea_kokalal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 35
Å vad jag känner igen mig!! Precis så är det nu!
Och jag har ändå en lista på vad jag vill sy, men inget känns liksom lockande. Jag både vill och vill inte.

Ibland kan det bli så när man har för mycket som man vill sy och inte vet var man ska börja. För mig har det funkat att trä maskinen med rätt färg, lägga fram alla saker, städa syhörnan och så, så att inga tråkiga hinder är kvar när huset är lugnt.

Tipset med lapparna var ju toppen!
Thea_kokalal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-11, 07:49   #11
snowfrog snowfrog är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 40
Känner också igen mig. Fast här är det oftast motivationen som tryter på kvällen när det äntligen är lugnt och man kan sätta sig. Fast det brukar bli bättre bara man kommer igång. Om det så bara är ett litet projekt, men bara man kommer igång med syendet så kommer motivationen och idéerna sprudlar igen tycker jag.
snowfrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons