Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-01-11, 09:21   #1
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
Bra nybörjar-overlock

Jag funderar på att köpa en overlock i den billigare prisklassen eftersom min ekonomi inte tillåter något annat. Runt 5000:- hade jag tänkt.
Jag syr enbart för husbehov så jag känner inte att jag behöver någon väldigt komplicerad. Finns det någon som kan rekommendera en bra maskin? Jag är ganska vilse i symaskinsdjungeln
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-11, 10:16   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Jag har en Bernina Bernette 800D som jag är väldigt nöjd med. Har för mig att den ligger i den prisklassen.
Jag har till exempel med den här maskinen sytt ett sängöverkast av jeanslappar som inte är fodrat, och då krävde det att lapparna inte fransar sig. Vips! vad det gick snabbt att sy med en overlock! Och då var överkastet ändå till en dubbelsäng... Det som tog tid var att klippa alla lapparna !
Jag har i alla fall inte haft några som helst problem med den. Däremot tycker jag att instruktionsboken kunde varit mer utförlig, och ha ett bättre upplägg. Till exempel skulle jag vilja ha lite mer förslag på vad man kan ha de olika sömmarna till, men jag experimenterar mig fram till en del !

Lycka till! En overlock är kanon!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-11, 10:29   #3
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
låter kanon den fungerar även bra till kläder? det är det jag kommer sy mest av nämligen.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-11, 15:23   #4
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Japp! Jag har sytt en del kläder också, bland annat dopklänningar i linne, och det blir såååå himla proffsigt resultat!

Den syr väldigt fint i trikå, och jag sydde supersnygg rullfåll på babypåslakan, vilket tog ca tio minuter från tillklippning till färdigt lakan...

Håller tummarna för att du hittar en maskin du blir nöjd med!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons