Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-06-02, 12:56   #1
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Sommar-sömnad?!

Jag ska bara ...

sy klart två balklänningar (det är KRIS kan man inte gå tillbaka till vintertid så jag får en timme till), bygga 3-4 förstärkare sedan ska jag ta itu med lite korsetter igen.
Jag har ett jättefint grönt duchesstyg med lite knottrig yta och ett matchande spetstyg som lär räcka till 2 korsetter. Jag har sneglat på mina skinnbitar och funderar på en riktigt stygg korsett.

Vilka planer har ni för sommaren?? Skulle det kunna bli aktuellt med några roliga korsettmöten i sommar???
Medborgarskolan stänger för sommaren annars kunde man ju haft lite sömnadsvecka här i Vänersborg - ingen kurs eller cirkel utan ett sömnadsträff.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-03, 00:46   #2
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Hmmm jag har 3 tärnklänningar och 4 medeltidsräkter beställda plus att jag "måste" sy en empireklänning till mig själv, så korsetterandet får vänta några månader tyvärr. Snyft!
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-03, 09:19   #3
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag har en katolsk prästrock i fuskskinn att sy, en morgonrock i satin och lite mönsterkonstruktion till latexkläder för en modevisning till i höst att göra.
När det är klart skall jag göra något så lyxigt som att sy två korsetter med matchande kläder till mig själv...det var flera år sen jag sydde kläder till mig själv
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-03, 09:26   #4
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Latexkläder??!! Låter .... spännande. Kan du berätta mer? Vet att det undras mycket i korsettvärlden hur man sammanfogar latexbitar med varandra.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-03, 09:33   #5
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag jobbar ihop med en tjej som sköter själva limmandet så jag gör bara konstruktionen och designar det hela ihop med bärarna av kläderna

Latex är ett häftigt material att arbeta med. Man måste som sagt limma ihop det med ett speciallim eller med samma sortslim som man lagar cykeldäck med
Det stretchar dessutom åt alla håll som man får tänka till både en och två gånger när man gör mönster till såna plagg. Jag tycker det är kul. Har som målsättning att arbeta med så många olika material som jag kommer åt för att ha god koll när jag väl startar eget...
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-05, 11:47   #6
Anna-Karolina Anna-Karolina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 111
jag känner inspirationen flöda nu när äntligen "tid" nalkas, av alla idéer som surrat omkring i mitt huvud så är det en ca 1882-klänning som vann första prio. Utgår från en underbar "mourning dress" som jag såg på Ebay förra året, fast min blir i olivgrönt. Jag fullkomligt spricker av energi inför detta men än så länge så har jag massa annat trist att göra, blä... Iaf, till denna måste jag också göra en ny liten mindre variant av "bustle pad" eftersom mina turnyrer jag har är alldeles för stora för denna..
Tjoho i vilket fall som helst, jag har ju inte sytt sen förra sommaren
Anna-Karolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-05, 12:40   #7
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Blev klar i natt med två balklänningar. Är dock inte helt nöjd vilket mer hänger ihop med beställarnas krav som var MYCKET svåra att tillmötesgå. Nu när de blev klara insåg jag att jag borde sytt annorlunda.

Hursomhelst försvinner jag ut på balkongen med ett förstärkarbygge (borrar lite hål i en träskiva) sedan syr jag klart en korsett baserad på Truly Victorians mönster, fast där jag förlängt ett cm över bysten (det bleb lite kupa av det hela) och ringat ur mitt fram. Svart brokad med små fina blomrankor.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-05, 19:14   #8
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Låter som en dröm Magnus . (korsetten alltså, inte förstärkarlådan!)
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-05, 19:21   #9
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Bilder kommer sen.


När jag är klar.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 08:49   #10
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Ska bli jättekul att se sommarsömnaden, alla verkar ha så skojiga projekt på gång.

Själv håller jag på med en korsett i guldfärgad kinabrokad med lackkanaler. Ska just börja tråckla ihop bitarna. Halskorsetten väntar på sina fjädrar.

Blir det lugnt och fridfullt några dagar ska jag åka till verkstan och jobba med ett par tryckplåtar.

Tja, sommaren blir nog inte roligare än så.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 11:14   #11
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Citat:
Blir det lugnt och fridfullt några dagar ska jag åka till verkstan och jobba med ett par tryckplåtar.
Vad för tryckplåtar??????
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 15:48   #12
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Jag håller på med grafik, gör tryck från etsad eller ristad kopparplåt och ibland bearbetad papp. Här finns några exempel.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 12:31   #13
Exsanguis Exsanguis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 15
I sommar bär det av till medeltidsveckan och då har jag fått i uppdrag att sy medeltidskläder till tre av mina kompisar + mig själv. >< Dock kommer det inte bli heeelt historiskt korrekt då handsömnad till fyra personer känns lite för jobbigt Just nu väntar jag spänt på att min overlock som jag bestämt skall komma

Har hittat en underbart tyg till min medeltidsklänning dock i 100% ull som är så tunt att det nästan är genomskinligt Klänningen skall också prydas med mitt egenvävda sidenband.

Sedan skall det bli minst en korsett också! Har under våren köpt ett siden/polyester tyg med jättebra stadga i som jag tror blir bra! Det får jag hoppas i alla fall då det kostade 260 kr/m ><
Exsanguis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-12, 08:26   #14
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Sommarbestyr

Oj vad avancerade saker folk ska pyssla med i sommar! Själv har jag just påbörjat sömnad av gardiner till pappas båt, sådär-roligt kan man väl säga...

Men efter det så ska jag faktiskt sy en korsett baaara till mig själv! Lite mer vardagsstuk än feststuk på det hela. Planen därefter är att förfärdiga ett styck skjorta till en killkompis som är både lång, smal, bredaxlad och långärmad...

(Dessutom ska jag klä om dynorna till gungstolen samt måla den svart och beklä den med nitar! )
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-12, 09:48   #15
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Har fastnat i massa klänningssömnad som gått käpprätt .... SY ALDRIG UTAN RIKTIGT MÖNSTER!!!

Dessutom Bona Fide-jobb och jag har fått köpa till massa extra tyg eftersom det gått snett.

Sedan blir det nog en Dirndl några läckra klänningar, en dräkt. Usch ser ingen korsett i den där listan - en korsettklänning kanske.

Jag ska ju bygga två förstärkare till mig själv, en på beställning och ett filter och en synth och ....
Nix det blir inga korsetter här på länge.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons