Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-27, 19:25   #31
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Några sypunkter från mig

Jag upplever att "alvan" som stort i förhållande till resten av sidan, den tar liksom överhanden. Sen är jag personligen allergisk mot att behöva skrolla på hemsidor, men det är jag det
Kontrasten mellan den lila bakgrunden och resten är lite för stor för mina ögon, jag får jobbigt att läsa.

I övrigt tycker jag sidan är enkel och stilren vilket gör den lättöverskådlig och lättnavigerad. Sidor där det är för mycket av allt blir för röriga och jag väljer bort sådana sidor.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 19:38   #32
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Mmm.. Alvan skulle kunna vara lite mindre, det håller jag med om, ska testa och se.

När det gäller skrollningen så valde jag mellan att ha bläddra knappar (framåt och bakåt) och skrollning. Jag föredrar skrollning eftersom jag tycker det ger en bättre överblick, en smaksak som sagt . Sedan skrollmusen kom tycker jag inte skrolling är jobbig. Däremot påminde det mig om att sätta dit en "uppknapp" längst ner på de längre sidorna.

Så den rosalila bakgrunden stör även fast den ligger utanför den beigabakgrunden? Jag har ändå dragit kontrasten jämfört med förut, den var mycket mörkare från början. Vet inte om jag vill dra ner mer men jag testar (man ska alltid prova )

Tack för synpunkterna de är värdefulla!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:00   #33
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
En upp-knapp? Det finns ju på tangentbordet!?
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:08   #34
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Ett formulär

Ett orderformulär kunde vara en bra idé.
Det är ganska enkelt fixat som en lista med kryssruta och en eller ett par kommentarruta/-or - man kryssar i det man vill köpa och i kommentarrutan kan man skriva in önskad storlek, alt en drop-down-meny. Och så antal - nån kan ju vilja beställa identiska mössor eller klänningar till tvillingar?
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:25   #35
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
JenniferS skrev:
En upp-knapp? Det finns ju på tangentbordet!?
Jag har av någon anledning aldrig lärt mig använda den. Gillar att kunna använda enbart musen när jag surfar runt.

Citat:
Neferu skrev:
Ett orderformulär kunde vara en bra idé.
Det är ganska enkelt fixat som en lista med kryssruta och en eller ett par kommentarruta/-or - man kryssar i det man vill köpa och i kommentarrutan kan man skriva in önskad storlek, alt en drop-down-meny. Och så antal - nån kan ju vilja beställa identiska mössor eller klänningar till tvillingar?
Känns motigt att knåpa ihop men jag ska nog ta mig i kragen och göra det
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:29   #36
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Citat:
Alvan skrev:
Känns motigt att knåpa ihop men jag ska nog ta mig i kragen och göra det
Jag kan nog skramla ihop ett enkelt formulär åt dig om du vill - bara som ett exempel, sen är det klippa och klistra och lägga in text som återstår. Jag har lite tid över imorgon medans limpdeg jäser...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:51   #37
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det vore verkligen gulligt!

Jag mejlar privat
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:57   #38
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag gillar den rosalila bakgrunden! Smaksak antar jag!
Är inte förtjust i att scrolla, men fördrar det framför sidor fram och tillbaka. Också smaksak, förstås!
Men Alvan lite mindre ryms ju mer av sidan, och även ett fåtal rader kan ju göra att man inte scrollar, för då ser man att man redan är längst ner på sidan i vissa fall.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 21:01   #39
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag tycker det är olika från sida till sida om man vill scrolla eller inte. Ibland är det nödvändigt för att sambandet ska finnas kvar.

Vissa sidor - som tex 'Om mig' skulle kännas väldigt underligt om den var uppdelad på flera sidor för att man inte ska behöva scrolla.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 19:21   #40
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Det är något med just den här kontrasten av den lila färgen runtom och mittendelen som ger mig problem. Skulle kanske funka om det var mörkare.

Mina ögon får jättejobbigt att ställa in avståndet och blir fort trötta. Det vore ju synd att missa såna fina broderier pga det

Visade just sidan för sambon och började fundera på om det inte har med just färgen att göra. För mig känns det som om det lila hoppar fram och tar överhanden över resten, lite som effekten med blått och rött. Kanske svart text skulle fungera om du inte vill ändra bakgrundsfägen.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 20:05   #41
kattis kattis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 18
Tycker den ser bra ut

Att man får scrolla har inte jag något emot i alla fall, däremot kan jag lite hålla med om att bakgrunden får mig att vilja titta mer på den än på innehållet på sidorn, men har inte riktigt kommit på varför.

Sen kommer min lite petiga språksida in. Under sidorna med tvättinformation står: "Alla tyger är tvättade i 40°C och går och stryka på 3 prickar (bomull) om inget annat står angivet."

"...och går att stryka ..." istället.

I forum eller liknande när man mer skriver talspråk skulle jag inte haka upp mig på det, men jag fastnar på det när det är i annan text.

Bra jobb
kattis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 21:15   #42
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för synpunkterna!

Språkbiten är som jag sa redan från början inte klart än. Det är ihop rafsat och min man ska gå egenom det när han får tid. Jag är lite ordblind och ser inte alla skavanker alltid men han brukar kunna få till det

Jag har tagit till mig allt ni sagt, en del som har med funktion och liknande att göra kommer jag ändra medan andra synpynkter som har mer med personligt tycke och smak att göra behåller jag som de är.
Jag kommer på grejer att ändra på hela tiden (inte alltid synliga) så jag ska fortsätta lite till så återkommer jag när jag har rättat en massa.

Jag måste verkligen säga att alla synpunkter, även de som har med smak att göra, är varmt välkomna och mycket uppskattade.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 12:20   #43
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Roligt att läsa att du tänker behålla saker på hemsidan som har med smak att göra. Precis som du skriver så är ju alla synpunkter välkomna i en sådan här förfrågan, även dom som har med smak att göra, men till syvende och sist måste ändå den egna smaken bli avgörande om det ska bli en personlig sida.
Önskar dig Lycka Till!
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 21:56   #44
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Eftersom du inte alltid har varor till salu och eftersom du vill sy av lust och inte på beställning vore det väl bra om man kunde anmäla sig till en mailing lista så att man fick veta när du la in varor man var intreserad av. Säg tex att jag vill ha en väska, ser dina och tycker om dem. Du har just då ingen till salu, i stället för att jag ska komma ihåg att kolla då och då mailar du mig när du lägger in en väska till försäljning.

Är i övrigt väldigt imponerad och önskar att sidan och konceptet var mitt!! Lycka till!! //Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 22:14   #45
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det var en väldigt bra idé! Nu måste jag bara lista ut hur man gör det Kul och jobbigt och tar massor av tid.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons