Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-26, 19:01   #1
Wallraff Wallraff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 1
Resår till ryggkorsett?

Hej!
Min syster, som tyvärr är sjukskriven sedan några år tillbaka på grund av svår värk i rygg och bäcken, är på jakt efter kraftig resår för att sy en ryggkorsett.
Finns det någon som vet var man kan köpa sådan? Gissar att bredden bör vara 20-30 cm.
Tacksam för svar!
/Sara
Wallraff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 10:04   #2
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Det har jag sett i en sybehörsaffär här i Lund. Men om den är särsklit kraftig så den funkar för din syster kanske är tveksamt. Hör annars med sjukhusets avdelning där de syr och syr om kläder och skor för de som behöver anpassning.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 17:56   #3
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Wallraff skrev: Visa inlägg
Hej!
Min syster, som tyvärr är sjukskriven sedan några år tillbaka på grund av svår värk i rygg och bäcken, är på jakt efter kraftig resår för att sy en ryggkorsett.
Finns det någon som vet var man kan köpa sådan? Gissar att bredden bör vara 20-30 cm.
Tacksam för svar!
/Sara
Har hon funderat på eller provat en riktig korsett? Det kanske räcker för henne? En lång modell alltså som går ned över höften, kanske räcker det t.o.m. med en lång underbyst modell?
Har ni kikat på Axfords, som tillverkar bra korsetter men är inte fullt lika dyra som andra välkända märken. De godkänner t.o.m. retur om ni inte skulle vara nöjda.
Tipset gäller bara om din syster inte har svåra problem som borde utredas av sjukvården och ordna specialkorsett därifrån.

Det är faktiskt av den anledningen jag snöat in på korsetter. Jag märkte att enklare varianter av "håll-in"-produkter hjälper mot min ryggvärk.

Vill hon "bara" ha något resårliknande men inte fullt så mycket styvhet som en korsett (eftersom ni frågade efter resår). Har hon provat Flexees midjeformare som bl.a. säljs på Lindex för 299:-?
Tillräckligt prisvärt för att prova i alla fall....
Knäpps fram med hyskor och hakar och den finns i tre färger - svart, vit och nude.
Bifogade bilder
 
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 16:29   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Ibland kan man hitt ett väldigt kraftigt trikåtyg som kallas för "korsettresår" på metervara i tygaffärer och ibland i välsorterade sybehörsaffärer.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons