Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-26, 06:38   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Hur lång tid för reparation??

Hej,
jag lämnade in min symaskin på reparation för 10 dagar sedan och jag har inte hört av firman ännu. Tråden går av, så ÅF misstänkte att det var pressafoten som skavde av tråden, så han skulle bara slipa till den lite. Det låter som någon eller några timmars jobb, på sin höjd.

Hur länge är rimligt att vänta på en sådan sak?? Man kan ju alltid ringa och fråga efter den, men jag vill liksom veta vad rimlig servicenivå är.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 21:14   #2
annamian annamian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 49
10 dagar :-o

Så länge skulle jag inte vänta. Hade nog ringt och hört hur det går efter sådär 2-3 dagar om det inte var något stort problem...men jag kanske är lite otålig....
annamian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 23:53   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Här så kommer reparatören var fjortonde dag, så längre än så tar det aldrig (om det inte är helger och skit som ställer till det, förståss).
Men om det är ett ställe som har egen reparatör så borde det ju inte ta så lång tid.

Men att pressarfoten skulle skava av tråden låter väldans skummt! Inen pressarfot jag har sett har några skarpa kanter och det borde ju vara snorlätt att kolla, bara till att byta pressarfot, så det är väl knappast ett fel man bara "misstänker".
När tråden går av brukar det snarare bero på dålig tråd, felträdd maskin eller skräp i trådspänningsbrickorna (eller en komination).
Det enda ens i närheten jag hört talas om var ett fall där stygnplåten hade blivit skadad på underidan, så det stack ut en vss metallflisa. Men där var problemet att tråden fastnade på flisan, snarare än skavdes av.
Vid pressarfoten passerar ju ny tråd hela tiden, så det är ju inte ens samma prti av tråden som ligger och "skaver" utan en ny bit tråd för varje stygn!
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 06:40   #4
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Jag fick tillbaka den igår. Tydligen så VAR min pressafot trasig. Kollade man på undersidan så var kromet helt avskavt. Dessutom så var det hack runt spoolhuset där tråden slungas runt.

Den har ju varit inne en gång tidigare, så vi får väl hoppas att detta löste problemet.

Han bad om ursäkt och talade om att han hade varit borta två dagar i förra veckan, men att kolla om pressafoten är knasig borde ju kunna gå på studs. Eller?? Det är han själv som gör reparationerna i sin butik som säljer symaskiner.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 07:40   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag tror det bästa är att direkt fråga när maskinen är klar eller iaf komma överen när man ska höras av då vissa reparationer kanske tar längre tid än beräknat att åtgärda.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons