Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-05-08, 21:09   #1
Katarina Katarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 16
Question Hjälp - Syr bara på vänster sida

Min Singer fick problem efter att nålen gick av. När jag nu syr klarar bara maskinen av att "fiska upp" undertråden när jag syr på vänster sida. Raksöm eller om sömmen är till höger så lyckas inte undertråden fångas in.

Jag har gjort rent, trätt om maskinen (många gånger). Är det någon som kan ge mig ett tips på vad felet kan vara.
Katarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 07:54   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det verkar som att din symaskin har hamnat ur synk när nålen stött till. Symtom du beskriver är exakt det (tråden fångas bara på vissa ställen plus stött nål) Inget ovanligt men tyvärr dags för maskinen att besöka sydoktorn.

Symaskiner trimmas in så att den håller rätt takt. Men kraftig stöt så kan den "halka" ur sitt läge och behöver alltså ställas in igen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 07:59   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
En liten "knep" som kanske är en lite fuling, men du kan testa med att sätta in en symaskinsnål och inte skjuta upp den hela vägen till "taket" utan låter den sitta ungefär 1 mm ner eller mer och skruva fast sådär. (var försiktig när du testar först, veva istället för att trycka på foten) och om det blir *bättre* då är det som är problemet, dvs den måste ställas om. Men även om det inte blir bättre så kan det ändå vara samma problem.

Men det bästa är ju att bara ha det för teständamål, inte som en lösning även om det kanske kan fungera om man måste få klart något samma dag eller något ditåt. Så bums iväg till sydoktorn med symaskinen. Det brukar kosta 600-1000 kr beroende på var du går.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 19:08   #4
krtek krtek är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 347
Är det en gammal maskin kan du lätt trimma om den så att det funkar igen. Kanske detta är problemet?
https://www.youtube.com/watch?v=LmEtmnkDIS8
krtek är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons