Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-06-02, 22:49   #1
linneagrunnesjo linneagrunnesjo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2014
Inlägg: 3
Är Elna 444 endast en coverlockmaskin? inte Overlock?

Hej!

Jag kan nästan inget om overlock och coverlock, men jag syr som en tok och vill köpa en maskin jag kan göra allt med, växa med - både coverlock och overlock.

Jag har funderat på Elna 444 (janome coverpro 1000), kollat forum och recensioner, funktioner, men jag fattar inte allt.

Kan man sy alla overlockfunktioner på en coverlockmaskin? Eller bara i vissa fall? Hur ligger det till i mitt fall med Elna 444?...
linneagrunnesjo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 07:17   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Nej du kan inte sy overlock på Elna 444, det är en covermaskin. På covermaskinen syr du flatlock och tvilling/trillingsömmar för att snyggt fålla klädesplagg. Ska du sy ihop klädesplagg med overlocksömmar måste du köpa en overlockmaskin och dessa kan sy både 2, 3, 4 och vissa fall 5 trådig overlock och rullfåll m m. Man kan välja att köpa en kombimaskin som man "bygger om" och då kan man sy både overlock och coverlock. Kombimaskinerna är ganska dyra och ibland lite omständiga att bygga om. Ibland kan man köpa både en overlock och en coverlock för priset av en kombimaskin. Lycka till!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons