Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-09-05, 13:18   #1
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Baby Lock Ovation

Såg en ny kombimaskin overlock/cover på http://babylock.com/sergers/ovation/. Den är så fin med allt jag skulle vilja ha, och utrymme och pressarfotsspack framme. Enormt hög "vill ha" faktor. Undrar hur längre jag kan vänta på den (och om jag skulle ha råd med den också ). Behöver en kombimaskin, men är lite orolig att Babylock Evolution är lite för trång till höger, som den ser ut på bilder. Har ingen möjlighet att åka någonstans där den säljs och testa, så det är bara bilder som gäller för mig
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-05, 17:58   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Verkar jättebra och säkert jättedyr och tyvärr saknar den nog top-coversömmen eftersom den inte nämns.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-05, 19:24   #3
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Nej, topcover har den nog inte. Det gör inte Evolution heller, som jag förstått Topcover skulle jag vilja, men så länge har jag sett det bara hos Janome 1200d. Eller har jag missat nån?
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-05, 21:42   #4
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Pfaff 4874 har det, men den säljs nog inte längre och har aldrig sålts i Sverige.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 12:23   #5
4everSunshine 4everSunshine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 14
Jag såg reklamfilmen för Ovation och den verkar vara så perfekt. Jag har nu Babylock Evolution och är mycket nöjd med den MEN om jag inte hade någon skulle också bli väldig sugen på den senaste modellen. Som tips: mejla till internetförsäljare inom EU och kolla vad de vill ha för Ovation. Där kan man spara flera tusenlappar.
4everSunshine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 20:57   #6
Thema Thema är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 5
Enligt min symaskinsbutik kommer den att ligga på 25 000kr
Thema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-17, 22:48   #7
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 27
Jag har också en dröm, o den heter Babylock Ovation! Var på symässan i Malmö i helgen o hade förhoppningar om att få provsy en sådan o kanske tom köpa en till ett trevligt mässpris, men fick tyvärr den tråkiga informationen att Ovation ej ens är släppt i Sverige än. Den har ett hastighetsreglage o detta har de ej lyckats få att fungera med våra elektriska uttag här i Skandinavien. Jag tror det var så hon sa. Pratade med chefen över Babylock i Sverige så hon borde ju veta. Men jag ska avvakta o hoppas innerligt att den lanseras här snart. Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge! Också hinner man spara ihop lite mer pengar för den lär ju kosta en slant. De har inte heller ens fått prisuppgifter på den än så man kan bara spekulera i priset men föregångaren Evolution ligger ju på 21000 ngt så det kommer ju att bli högre än det, så mkt vet man ju.
O nej den har inte topcover sömmen men vi pratade även om denna. Hon förklarade att det är så himla omständigt att bygga om maskiner för att köra denna söm att det inte är värt mödan, så att köpa en annan maskin för att även få denna sömmen är ingen god idé eftersom det sällan blir att man orkar bygga om den ändå plus att Babylocken ju slår alla andra maskiner på marknaden i sömkvalitén o hållbarhet osv. Jag kan ej namnen på sömmarna så bra i huvudet men det finns ju en söm som är tvillingsöm på rätsidan o ser ut som topcovern på avigsidan så då kan man ju göra denna söm ist o ha avigsidan upp när man syr. Slutresultatet ser ju då likadant ut som topcovern förutsatt att man inte gör ett vändbart plagg såklart.
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 05:37   #8
kosmos6 kosmos6 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 60
Babylock ovation

Hej
Detta svaret fick jag i veckan

Babylock Ovation är verkligen efterfrågad och kommer till Skandinavien i september.
Flera har redan förbokat sin Ovation hos oss mot en handpenning, det går fint att göra så om du vill.

Babylock Ovation ligger på 25 995:- Den är 2- till 8-trådig, med den smidiga trädningen ExtraordinAir,
vilket gör att maskinen träder sig själv genom en knapptryckning. Enkelt och lätthanterligt men med fantastisk teknologi.
Du har extra stort utrymme till höger om nålen, automatisk trådspänning, reglerbar hastighet och pressarfotslyft på framsidan.
Ovation har 87 olika sömnadskombinationer och även populära Wave Stitch.
Av Babylocks maskiner är Ovation toppmaskinen med allra mest kapacitet och innehåll

Med vänlig hälsning

Maria Björklund

Macgivery
Gustav III:s väg 30
168 30 Bromma
info@macgivery.se
www.macgivery.se
kosmos6 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons