Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-16, 14:19   #16
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Har städat precis...

Jag har mitt syrum i sovrummet. Just nu är det nystädat, en väninna kommer hit så då måste vi hitta symaskinen och de andra sakerna som vi behöver när vi syr tillsammans...
Jag har under årens lopp lärt mej att ha ett högst 2 projekt i gång annars blir det inte färdigt.
Jätte roligt att läsa och känna igen sig i alla inläggen...
Anne-Lii
Bifogade bilder
 
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 15:39   #17
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad skönt att vi är många, vilket härligt kreativt gäng vi är. Jag kanske ska be gubben läsa detta så han ser att det inte bara är jag som har det "stökigt".
Jag kanske ska lägga till att jag håller på och skurar köket också. Det kanske är därför jag har så mycket på gång som bara "måste" bli klart. Det är ju så mycket roligare i syrummet än i köket.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 15:55   #18
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ja nog är det ett totalt organiserat kaos i syrummet allt Men jag hoppas på att kunna få det lite mer överskådligt i framtiden då jag planerar att ställa in ytterligare en byra. Min man har inget emot min röra utan tycker att det är så det ska vara. Han har blivit väl uppfostrad av sin mor
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 16:32   #19
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Japp, känner igen mig jag med! Men eftersom lägenheten är för liten för att ha ett separat syrum ockuperar jag nu både matbordet och soffan med saker... kanske inte så mycket bättre! Håller för tillfället på med ett stickefodral, en väska, stickar en mössa, har börjat virka en filt och försöker lära mig göra tygblommor. Imorgon ska jag också hämta ett paket på posten som jag beställt. Däri det ligger stickor så att jag kan sticka den andra mössan jag tänkt göra, och en massa garn, delvis till en tröja men också en många andra nystan för "det var ju så billigt och garn är ju alltid bra att ha..." suck...
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 16:33   #20
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Så mycket Ni har på gång samtidigt! I min lilla skrubb ryms bara ett projekt åt gången.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 16:47   #21
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349
Jag känner igen mej !
Jag har nygligen fått pengar av min mor till ett par garderober som jag ställde i garaget till alla handarbeten, tidningar,tyger mm.
Jag tror jag måste köpa någon till!
Jag har mer som inte fick rum! Och mer handlar jag!Tihi!
Men vad insperation man får av att dra ut en låda med lapptäckstyger och se alla nyanser mm:
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 17:22   #22
yllet yllet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 113
oj då,har just varit och köpt hösttyger till kjolar till det lilla barnet,väl hemma i syrummet,i röran hittade jag tygerna som jag köpt till sommarkjolar opps,ja ja tyger äter ju inte bröd
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 18:07   #23
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114

summan av kardemumman är att det kanske e bra att jag bara har ett litet skåp att hållas i, Agneta som vet hur allt är ovanpåvarnadra hos mej vet nog vilken kaos vi kan skapa här hemma ibland, men tyvärr måste allt ju bort när man e klar..

Måste erkänna lite att jag skulle med glädje ha stöket om jag kunde.

bara liiite avis
Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 20:20   #24
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hmmm, stöket och påbörjade projekt är liksom min grej. Inte för att jag egentligen vill det, men det tycks visst vara medfött, hihi och suck.

Problemet är att jag liksom härbärgerar i köket vid köksbordet, med allt vad det innebär!
Visselinet ligger nog i den här kassen.....
nähä, nähmen oj! är det här mina nya synålar ligger! Tyll, tyll,tyll... vart kan det ha tagit vägen?
Hoppsan! här ligger ju symaskinsfodralet, och väntar. osv. osv.

Så skönt att jag inte är ensamm om detta fenomen, utan tvärt om tycks vara i väldigt gott sällskap! Kanske att ett syskåp, likt det Trollet har, kan dämpa min spridarglädje lite, men det tror jag nästan inte ens själv på!

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 22:34   #25
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Tänk va glad man blir när man läser detta !!!
Mitt sy rum ser ut som kriget själv. grejer överallt.
tyger i högar och masssa projekt på gång samtidigt.
Men tur att man har en dörr att stänga ibland när man blir trött på att se kaoset. såååååååå skönt att se att man inte är ensam om det. Carina och jag har nog samma skrubbsyndrom öppnar man dörren så anfaller tyger och påsar mm man brottas med jämna mellanrum med dom anfallande sakerna. Hahaha.
Milly Axling
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 22:53   #26
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Det här var en rolig diskussion. Hög igenkänningsfaktor! Speciellt med det där att sprida ut sina saker över hela lägneheten. Min sambo har en ängels tålamod med mina små halvklara projekt som ligger utspridda över hela lägenheten. Dealen var att när jag fick ett eget syrum skulle jag hålla mina projekt därinne, men oj vad lätt det är att de vandrar iväg
Ljudböcker som ni nämnde är också suveränt. Vad mycket jag börjat läsa på sistone när jag kan kombinera sy/sticka/virka/pyssla med att läsa.
Kul att se att det finns så många som är som man själv Det gör ju att man känner sig lite mer normal när man håller på och breder ut sig som mest :P
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 23:03   #27
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Haha, jag har väl rätt lite att brottas med jämfört med er... men det var deprimerande att få ha garnerna lite hur som helst, och tygerna direkt på golvet i ett hörn av rummet, halvt dolda bakom en byrålåda. Nu snodde jag lådan som dammsugaren kom i och paketerade mina tyger snyggt, och på min födelsedag fick jag en jättefin, svart låda i flätat trä att ha mina sticksaker i Man behöver inte ens ha många saker för att det ska bli stökigt... Symaskinerna står dock huller om buller, men det bekymret vägrar jag ta itu med idag - de ska ju ändå fram hela tiden!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-17, 07:34   #28
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Släktdrag eller - inte

Haha jag trodde nästan att det var ett släktdrag ett tag, men så läste jag alla inlägg och inser nu att det nog är en del av skapandets baksida....Det är ju bar så att händerna har annat för sig än att städa hela tiden..man skapar så mycket....så hur skulle det då gå om man skulle röja stup i kvarten? Händerna skulle inte få det de behövde i fråga om känslan av materielet mellan fingrarna. De skulle bara bli ledsna o sloka ihop och då skulle INGET bli gjort.
Det funkar ju inte på det viset bland oss "skapare".
Nej - Bättre lite skit i hörnen - än ett rent helvete!
Så har jag också haft det i många år.
Tacka vet jag lite röra o så får man göra det man helst av allt vill.
Jag har också syrummet installerat i sovrummet och den dörren går ju att stänga om det skulle komma ngn som inte behöver se röran.
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 12:05   #29
carinarosen carinarosen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 53
Det är det mina damer som kallas simultanförmåga! Själv har jag tre projekt som skvalpar omkring mig samtidigt som maken fyller 50 år om 2 veckor med allt vad det innebär, min tygbutik skall inredas, diverse knappar, foder, dragkedjor m.m. skall inköpas. Samtidigt skall man avsluta sitt gamla jobb och få gamla arbetskamrater att nöjda och glada och lämna rent efter sig på arbetsplatsen. Projekten ja, en 1700-talsklänning till festen i oktober, en femtiotalsklänning i knytbar poncho-modell samt festklänning till gubbens 50-års skiva. Tur att man vuxna barn....
carinarosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 12:13   #30
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Ja nog kännar man igen sig. Min gubbe har belagt mitt syrum med undantagstillstånd. Han städar för jämnan men i mitt syrum sättar han inte sin fot - det är alldeles för stökigt. Glad är jag för det för det värsta som finns är när någon har städat bort saker så man inte hittar.
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons