Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-05-18, 13:55   #16
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
Jag har en prym vario också, och jag får väldigt ont i händerna av den, jag tycker att det blir mycket bättre resultat än att slå in öljetterna så då får man stå ut med lite verk i händerna. Ett tips är att definitivt använda arbetshansdskar. Jag köpte min från venacava och tror att det gick på 130 kr inklusive frakt därifrån, kommer inte ihåg exakt eftersom jag beställde öljetter samtidigt och inte kommer ihåg vad som kostade exakt vad.
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 10:22   #17
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag använder en Prym öljett-tång. Verktygen har jag köpt från RödaTråden, vilka är riktigt vettiga och har bra priser om man handlar lite volym. Verktygen, vilka är lite dyra (ca 80kr) har jag fått tillsvarvade för att passa tången.

ANVÄND ALDRIG EN STANS för att göra hål för öljetterna. Leta reda på en bra syl:
Stick hål från aviga med sylen, trä öljetten på sylen så den fäster lite grann. Dra igenom sylen så öljetter kommer i hålet. Trä på bricka (RödaTråden har just öljetter med bricka - inget annat duger!!!) och kläm.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons