Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-01-31, 15:03   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Beror vad man jämför med, 40 000 kr för en brodermaskin det är galet
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-03, 13:18   #17
monikakristina monikakristina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 36
Börjar låta som en riktig reklamagent men har gjort många dyrare och mindre lyckade syanskaffningar. Programmet använder jag dagligen - och inget plagg är det andra likt - leende -
och så är det fruktansvärt roligt också!
Jag har fått valuta för mina utlagda $$$$.
Monika
monikakristina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-03, 13:30   #18
Cephida Cephida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 24
Smile

Hej Monika!!

Nu har jag också köpt PatternMaster v3!!!
Har ännu inte provat det än...Är det att rekommendera att sy ett speciellt plagg som ett 1:a försök???

Cecilia
Cephida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-03, 14:36   #19
monikakristina monikakristina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 36
Jo, absolut. Gör något av typ billigt bomull, och kolla måtten. Att göra en s.k. sloper (utan "ease") - ett grundmönster -är också att rekommendera, du kan sedan "se" den på skärmen när du planerar andra plagg. Och kom ihåg att sedan när du syr "på riktigt", välja rätt "ease" - det kan man göra fritt men det finns också scheman från tight fitting till very loose att gå efter (kolla "ease chart") -
ha det roligt med programmet!
Monika
monikakristina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 09:06   #20
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Hej Är det någon som har provat det "danska programet enligt hemsidan ser det bra ut.skal nog ner till danmark till helgen så det vore kul att höra någon som andvänt det
klas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 10:09   #21
Cephida Cephida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 24
Hej Klas!

En väninna till mig har provat
www.schnittvision.de
och är hel nöjd! Just nu kostar programmet endast Euro 20,-. Hon har redan efter en vecka sytt tre plagg och allt har suttit perfekt....
Cecilia
Cephida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 10:44   #22
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Hej jag laddade hem demon men jag gillade den inte helt mest beroende på min dåliga tyska
en fråga :går det bra att rita egna mönster i det programet?
klas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 10:59   #23
Olga Olga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 8
Smile

Hej Klas
Det är jag som utgiver "det danska programmet" cd-personal pattern. Av detta skäl ska jag inte berätta om hur bra kvaliteten av programmet är .
Jag vill bara säga, att innan jag fick licens att utgiva dem, använt jag dem själv och var mycket nöjd!
Du skal vara välkommen i Danmark, men var uppmärksam på att du inte kan köpa det i alla sy-affärer än, då det är en nytt produkt. Kolla hemsidan www.pppp.dk och se vart man kan köpa. Det går självklart också att få dem hos mig direkt. Priset är 340 SEK - oavsett om det finns 20 eller 30 mönster på cd-skivan, jag betalar fraktkostnad. Du kan betala med kreditkort via http://www.ewire.se.
Då du är man jag tro att det är cd 18 herrkläder du är intresserat av.

Olga
Olga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 11:12   #24
Cephida Cephida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 24
Jag förmodar att det är färdiga mönster...men ändra kan man ju alltid göra, iallfall smådetaljer...
Jag själv har köpt Patternmaster, där du har helt fria möjligheter.
www.wildginger.com

//Cecilia
Cephida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 11:56   #25
Syfilisbakterie Syfilisbakterie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 110
Nu har jag läst mig igenom hela diskutionen :>
De här snordyra pattern master elelr vad de hette verkar super bra ju, undrar just om man kan ladda ner de... tack för tipset i alla fall
Syfilisbakterie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 12:29   #26
Cephida Cephida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 24
Tyvärr går det inte att ladda ner den. Det är en
CD du köper. Snart kan man köpa den
i Skandinavien, jag tror att det är ngn som är medlem på sysidan som skall börja sälja...
//Cecilia
Cephida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 12:59   #27
eMeL eMeL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 24
Hej!

Nu har jag testat demon till patternmaster och kan bara hålla med, att programmet verkar toppen. Nu har jag bara lite funderingar som ni som använder programmet kanske kan svara på.

- Tar programmet hänsyn till lite ovanliga former som raka axlar och smal midja/breda lår? När jag gick kurs i mönsterkonstruktion och konstruerade grundmönster för byxa användes bara måttet för stuss och midja vilket inte tar hänsyn till lårvidden.

- Hur funkar editeringsdelen är det lättarbetat? I demoversionen låste den sig bara och det gick inte att testa så mycket.

- Nu kan man köpa programmet över internet för 170$ och då slipper man i allafall fraktkostnaden. Men hur blir det med momsen?

/Marianne

Senast redigerad av eMeL den 2005-02-24 klockan 21:27.
eMeL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 14:24   #28
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag är kurvig med stor rumpa, tjocka lår, smal midja d v s ingen "normalt" formad kropp. Än så länge har jag inte haft några problem med mönstren. Det finns ju en "coach" som säger till om måtten inte fungerar. Om det skulle bli stora skillnader där så kan man mejla in sina mått till supporten så hjälper de till. Supporten är förövrigt väldigt hjälpsamma och oftast snabba att svara.

Jag tycker editeringsprogrammet är lätt, men jag måste tilläga att jag jobbat med CAD så det kanske påverkar mitt omdöme.

Vad gäller momsen så har jag båda gångerna fått betala moms så ta definitivt med det i beräkningen.

Hoppas det blev lite klarare. Om det är något mer du undrar över så fråga gärna igen.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 14:45   #29
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Hej olga
jag har kollat sidan och jag skall se i morrn om nån av de listade afferena har den annars besteller jag den. Men det går atlså att editera och skapa självstänigt med den?
klas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 15:02   #30
Eva-Lotta Eva-Lotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 19
Jag fick min skiva med herrmönster för några veckor sedan. Har inte hunnit skriva ut några mönster än. De mått man matar in är längd, bröstvidd, livvid och stussvidd. Sedan skriver skivan ut ett mönster efter de måtten, det verkar bra och det finns många varianter av modeller på skivan. Jag har inte sett att man kan förändra modellerna men man kan väl alltid välja att kombinera de utskrivan mönsterdelarna som man vill ( får väl rita lite för hand kanske) Lycka till med mönstren om du väljer att köpa dem./ Eva-Lotta
Eva-Lotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons