Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-09-20, 08:42   #1
Linnssan Linnssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 3
Question Ytterligare en fråga om Brother-modeller

Hej,

kanske ett uttjatat ämne, men jag blir inte klok på detta.
Jag står i begrepp att köpa mig en ny Brother-maskin och har tänkt mig en budget på max 5000 kr. Har läst mycket gott om Innov Is / NV-serien och kikat på dessa.

Jag har fastnat för Brother NV 35 (Innov Is 35) som finns att köpa för 4995 kr på Brothershopen, den verkar ha allt jag behöver och mer därtill.

Nu hittade jag dock en modell som heter Innov Is NV150 som finns på Ginza för 4895 kr (vilket verkar vara ett bra pris i jämförelse med vad andra sidor erbjuder). Jag blir dock ej klok på vad skillnaden är, har ej hittat så mycket info om denna NV150, men det låter ju som att den borde vara "bättre" iom högre modellnummer?

Vilken av dessa två hade ni köpt?

Jag är jättetacksam för svar, har gått och velat om detta i flera veckor nu och letat info, funderat på att köpa ifrån UK osv (men skippat den idén) och står nu och väger mellan dessa två modeller, snälla hjälp mig bestämma mig

Vänliga hälsningar
Linn
Bifogade bilder
  
Linnssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 11:20   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
På min mammas Inovis 10 testa jag med sommarbyxdemin. Maskinen klarade att sy 21 lager. Då var det så mycket jag fick plats under prssarfoten.

Inovis 35 är storebro till 10:an.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 12:04   #3
Linnssan Linnssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 3
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
På min mammas Inovis 10 testa jag med sommarbyxdemin. Maskinen klarade att sy 21 lager. Då var det så mycket jag fick plats under prssarfoten.

Inovis 35 är storebro till 10:an.
Tack så mycket för ditt svar! Jo jag har förstått att dessa maskiner är kraftfulla och det är ju jättebra. Innov Is 35 var den jag hade bestämt mig för tills jag hittade Innov Is 150 som jag funderar på om den kan vara ännu bättre månntro. Priset är ju istortsett samma, därför jag funderrar på detta.
Linnssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 13:22   #4
MathzA MathzA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 25
Hej!

NV-35 & 150 är båda jättefina maskiner. Nu var detta en gammal tråd men jag svarar ändå, någon hjälp kanske man kan vara.

Förutom att NV150 har några fler sömmar, 35 har 70st & 150 har 80 st så ingen större skillnad.
MEN, NV-150 har lite enklare nålträdning och viktigast av allt, större sömnadsyta.

Jag har själv bl.a. 35:an och tycker det är en bra maskin, men om jag skulle rekommendera dig så skulle jag räkna upp budgeten ca 1700:- och titta på en NV-100 Prime Edition, en jättefin maskin som är stark, bra sömnadsutrymme, enkel trädning och väldigt tyst.
MathzA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 13:27   #5
Linnssan Linnssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 3
Citat:
MathzA skrev: Visa inlägg
Hej!

NV-35 & 150 är båda jättefina maskiner. Nu var detta en gammal tråd men jag svarar ändå, någon hjälp kanske man kan vara.

Förutom att NV150 har några fler sömmar, 35 har 70st & 150 har 80 st så ingen större skillnad.
MEN, NV-150 har lite enklare nålträdning och viktigast av allt, större sömnadsyta.

Jag har själv bl.a. 35:an och tycker det är en bra maskin, men om jag skulle rekommendera dig så skulle jag räkna upp budgeten ca 1700:- och titta på en NV-100 Prime Edition, en jättefin maskin som är stark, bra sömnadsutrymme, enkel trädning och väldigt tyst.
Tack så hemskt mycket för ditt svar! Jag har faktiskt inte kommit mig för att köpa maskin än eftersom jag inte kunnat välja bland de två modellerna ovan, kanske ska jag som du föreslår spara lite tilloch köpa NV-100 istället.
Jättefint att få lite input, tack igen!
Linn
Linnssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 14:11   #6
MathzA MathzA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 25
Hej!

Skickade ett meddelande till dig, vet dock inte om du fick det?
Min dator "hakade" upp sig när jag tryckte på skicka.

Mvh
Mathz
MathzA är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons