Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-08-21, 22:52   #1
ElsieCarina ElsieCarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 9
Reparation av Husqvarna i Stockholm

Min Husqvarna Classica 100 symaskin har gått sönder och jag behöver lämna in den för service. Matningen fungera inte.
Kan någon rekommendera ett serviceställe att lämna in den på i Stockholm? Någon som gör ett bra jobb till ett vettigt pris.
ElsieCarina
ElsieCarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 23:17   #2
Jempa_l Jempa_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 18
Hej! Det är ju inte centrala Stockholm, men har du vägarna norrut så rekommenderar jag Textilcentrum i Märsta Centrum. Han lyckades få fram delar till min gamla Husqvarna, och reparationen var billigt!
Jempa_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 23:31   #3
ElsieCarina ElsieCarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 9
Tack för tipset!
Carina
ElsieCarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 09:01   #4
lielta lielta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 81
Hej!

I Sundbyberg finns Symaskinsverkstaden, Skogsbacken 25, tel 288111. Har haft min maskin där och de är snabba och bra.
lielta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 11:50   #5
ElsieCarina ElsieCarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 9
Mycket skönt att få några rekommendationer. Tack! Jag har hört om dem i Sundbyberg.
Nu bor jag i stan i Stockholm och undrar om någon känner till några andra bra serviceställen inom tullarna?
ElsieCarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 13:26   #6
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
sycenter vid odenplan lär kunna hjälpa dig. Dom är mycket kunniga. De har precis fått in husqvarna maskiner så de borde kunna få in gamla delar också.. Tror jag
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 16:32   #7
avslutatmedlemskap111129 avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 153
Husqvarnaverkstaden (Symaskinsverkstaden) i Sundbyberg är mycket bra och servar maskiner för skolor, ateljéer och även många återförsäljare.
De har erfarenhet och kan verkligen maskinerna. Det kan också vara så att lämnar man in sin maskin till en återförsäljare så lämnar återförsäljaren i sin tur in den till Husqvarnaverkstaden.
Man sparar tid på att lämna in den själv. Eftersom jag också delvis bor i Stockholm lämnar jag alltid in mina maskiner där för genomgång / årlig service. Rekommenderas.
avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 17:36   #8
ElsieCarina ElsieCarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 9
Hej alla, tack snälla för goda tips!

Vill bara kolla om någon känner till något om Symaskinshuset vid St Eriksgatan 20 eller Symaskinsbutiken St Eriksplan 9?

Bästa hälsningar Carina
ElsieCarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 17:03   #9
Zikes Zikes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 4
I Sundbyberg hittar jag två ställen, ett på Sturegatan 23 (tfn 08 - 29 65 35) och ett som ska ligga på Skogsbacken 25 (tfn 08-28 81 11). Är dessa samma men har olika nummer eller finns det två ställen i Sumpan som båda har bra rykte?

Sen undrar jag om det är någon som testat ställena vid S:t Eriksplan för en gammal Husqvarna Automatic?

Servicen kommer att kosta mer än vad jag köpte min maskin för så jag vill att den ska vara så bra som möjligt. :-)

Min sista fundering gäller en justering. Min maskin tappade timingen när jag skulle lägga upp ett par jeans så nu slår nålen i den där rullen som drar runt undertråden, det är typ 3, 4 mm för tidigt, kan man göra någon snabbfix på detta tills jag har tid att lämna in maskinen?
Zikes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:18   #10
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Symaskinsverkstaden på Skogsbacken är Husqvarnas serviceställe i Solna/Sundbyberg. Buss 515 stannar nästan utanför eller t-bana till Näckrosen??? Jag har lämnat in min maskin där flera gånger och de är skickliga reparatörer.

Sturegatan 23 i Sundbyberg är jag osäker på om reparatören finns kvar då jag har inte lyckats hitta den de få gånger jag har varit i Sundbyberg. Lämnade tidigare in maskinen på Sturegatan då det var lätt att ta sig till pendeltåget.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:11   #11
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Var på symaskinsbutiken på S:t Eriksplan. Det var en hjälpsam man där, som inte var så dyr för det jag behövde få gjort.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
husqvarna, reparation, service, symaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons