Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-20, 08:42   #1
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Ny familjemedlem

Var bara tvungen att lägga in en bild på våran lilla dobberman valp som kom hem till oss igår.
Helt otroligt underbar!!!! Då vi har 4 katter undrade man hur det skulle gå?? Man kan väl säga att de inte har funnit varandra än men idag på morgonen så sa de hej som hastigast.
Bifogade bilder
 
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 08:58   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Åh så söt, njut så länge du kan för det går så fort så är dom stora. Ser bara på min Malte (flat coated retriver) han blir 8 månader nästa vecka och är så stor nu, han var ju nyss en bäbis. Jag har också katter och det går så bra så. Låt dom ta det i sin takt bara. Mina är bästa kompisar och kan inte vara utan varandra nu. Dom älskar sin Malte. Lycka till med det lilla underverket.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 09:20   #3
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
hunden

Vad gullig han ser ut . de går säkert bra med katterna , Vi har en gammal katt Kurt är 16 år, För 5 år sedan köpte vi Mille. De gick hur bra som helst med hund & katten tillsammans, de tog de i sin egen takt. Har vi varit ute och Kurt kommer och skall gå in samtidigt,, då trängs de vid dörren ,,ser ut som de tävlar vem som först skall hinna in i köket. Katten vinner alltid för han tar ett jätteskutt över Mille,
Sitter vi ute vid altam och Kurt kommer hem, så går han alltid fram till Mille och stryker sig mot honom. Det ser ut som en kram ,,åå han vill säga nu e jag tebax hemma igen.
Men Mille ser mest besvärad ut då ,,alldeles som vad gör du din tok,,, hii de är roligt med djur.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 13:15   #4
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Å, vad fin! En valp...mmm, härligt!
Vi har oxå hund och katt, hunden var två år när vi fick katten (upphittad för fem år sen av en väninna på ett industriområde under en pressening, totalt fem kattungar; hon lyckades placera ut alla, tyvärr är det bara våran som lever ) Hunden var både svartsjuk och intresserad på samma gång i början, sen när katten var en riktig kattunge lekte de som attan ett tag; mattorna flög! Katten tror hunden är hans mamma och vi tror ibland han e lite hund...Numera är hunden totalt ointresserad av katten om han inte ätit nåt (vill inte veta vad!) och luktar "gott" runt munnen för då nästan slickar hunden katten i ansiktet...Å katten blir överlycklig och spinner...
Så du ska se att det går bra med katterna och hunden! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 15:20   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Å so go han ser ut. Jag skulle så himla gärna ha hund, men vem ska ta hand om den medan man är på jobbet...Men någon gång så kommer väl tiden att finnas.

När jag var liten och bodde på bondgård så hade vi både hund och katt. Det var nästan aldrig problem så det kommer säkert gå bra. Är nog lättare att först ha katt och sedan skaffa hund än tvärt om. I alla fall funkade det bättre när jag var liten, även om det funkade hyggligt åt andra hållet också.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 16:22   #6
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Ja visst är han söt!Idag har det inte blivit mycket sytt.Vi bor långt ute på landet,inga grannar runt oss så för djuren är det härligt.Katterna tittar på han o undrar vad det för "varelse" som har kommit till oss.Men idag när han sov efter en promenad var de framme och nosade på hanJust nu ligger han i en solstol på altanen och sover med en filt som han fick med som luktar mamma.Här har det varit sommar!!!! idag.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 17:04   #7
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
suck suck....

när jag var 12 år 1980 fick jag min första hund...en dobermann...en liten gosse... saknar honom än i dag och när jag ser en som liknar honom (lite grövre och ite så smal nos) så hugger det till... han blev tyvärr bara 7 år...på grund av en förkalkning i korsryggen...han blev förlamad... idag kan man operera denna åkomma...
njut av den lille... och katterna kommer han att lära känna om man tar det lugnt... min dobbe uppfortades av en norsk skogskatt...så han älskade katter... och de sov tillsammans... närjag fick mitt första barn 1985 så blev han storebror åt henne, han vaktade henne så att ingen tittade på henne utan tillstånd och när hon sedan kröp så stod han alltid redo att ta tag i hennes blöjbak för att dra henne i rätt riktning...
min Ben som han hette hade inte ett ont ben i sin kropp.. alltid mild och glad... mot främlingar var han reserverad tills jag sa att allt var ok...
hehe han var en kul kille.. trist bara att hans liv blev så kort... min dotter som är 23 år nu minns trots sin ringa ålder kvällen de åkte till vetrinären sista gången... jag kunde inte vara med eftersom jag låg på sjukhus efter en hjärtoperation i göteborg så jag fick inte ens följa med honom på den sista resan... men vi kunde ju inte veta att det var då som han inte orkade mer och hade så ont att han led något så fruktansvärt...jag var med på telefon... det var svårt...

krama den lille voffen från mig... och jag skickar allt det goda från min Ben till din lille valp.. må han bli en snäll stark och ståtlig man...
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 17:34   #8
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Åh vad synd om Ben!Synd att han inte fick vara med längre.Dobbe undersöker mitt syrum nu och jag har gett han en kram från dig!!!!
Han tyckte nog om den för han ville ha mera
Snobben våran vita katt har redan accepterat han,de sov tillsammans inatt vid husses fötter
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 20:00   #9
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Ja det var en liten sötis min odåga har aldrig gillat katter, mer än o äta dom......, och då hade vi ändå huset fullt med katter o hundar då han kom hit.. Ja ja det skall säkert ordna till sig Lycka till
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 22:03   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Oh vad härligt och vad söt han är. Med katterna går det nog bra om dom tar det i sin egen takt. Jag har två katter och en är sur som ättika men har accepterat den ny familjemedlemen jag skaffat. En liten kille som heter Chip och är av rasen Lagotto Romangolo och han ska göra mig rik på tryffel

Jag har som sagt två katter och den sura satte hunden på plats med en gång. Den andra mesproppen får finna sig i att bli rundtvättad av en varm hundtunga. Om han inte säger ifrån förstås.

Valptiden är bitterljuv och ibland kan man nog hota med en annons på Blocket, men det går fort över.
Min lilla Chip ser ut så här och har hållit mig från sysidan sedan han kom i februari. Symaskinen står undanpackad för det har blivit valprum i mitt syrum. Men ska bli ändring snart
Lycka till med din dobbe! Mitt första minne av en hund var en Doberman som min dagmatte hade. En underbar vovve som kunde dansa med mig. Lite stor för en 4 åring att gå ut med men det gick
Bifogade bilder
 
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-23, 06:13   #11
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Å. vad söt han var, Delfintua!

Det är roligt med katter och hundar. Vi har ju som sagt en av var och de är kopmisar. Men är vi ute med hunden och det kommer en katt då vill hom jaga den! Vår granne har en hund som brukar vara ute i lina på tomten, våran katt brukar gå och sätta sig på lagom avstånd, dvs precis där linan tar slut, sitter där och tittar sig runt, tvättar sig lite och ser helt oförstående kaxig ut när grannhunden skäller som besatt.../M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-23, 06:23   #12
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Men han var ju helt underbar!!!! Ja de är härliga .Imorse när jag kom ut till hallen hade han möblerat om alla skor,han tyckte väl att dom stod lite fel.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 08:16   #13
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Grattis Katarina och Delfintua!

Vilka underbara hundar ni har skaffat! Nu blir man ju nästan sugen på hund igen!

Men vad är det Chip har att tugga på?! Inte har han väl redan charmat sin matte till att ge upp sina innetofflor! hehe.

Lycka till med alla katter, sura som glada! och hundarna!

Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 08:30   #14
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag gav Chip en gammal innetoffel med hål på tån. Tänkte rädda dom som inte redan hade hål. Peppar peppar, ännu inga andra skor som strukit med i gnaget
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 08:35   #15
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Och jag som trodde matte hade fallit pladask för detta söta ansikte! och serverat honom nya tofflor! ler.

Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons