Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-28, 17:28   #1
Nanette Nanette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 19
Ta betalt?? Hur mycket??

Jag har förmånen att få beställningar på framförallt brudklänningar från förväntasfulla blivande brudar
Jag vet inte hur mycket jag ska ta betalt.
Finns det någon som kan vägleda mig lite?

Tar ni betalt per klänning eller per timme??
Nanette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 18:14   #2
Rival Rival är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 18
Det har diskuterats tidigare här då det bl.a. gjordes ett förslag till prissättning. Se denna diskussion:

http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=8558

Hoppas det kan hjälpa dig något!
Rival är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 18:54   #3
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Du kan ju alltid göra en liten marknadsundersökning genom att ringa runt till konkurrenter och höra vad dom tar och framförallt HUR dom tar betalt, dvs. vilka beräkningsmodeller dom har. Kanske inte bara timpeng som gäller....vad vet jag....

LYCKA TILL!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 11:12   #4
JohannaSally JohannaSally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 9
Hej

Ang. prissättning generellt.

Ett förslag till hur du kan hantera dina anbud är att ta fram ett fast pris för ett visst arbete. Ex. som när man köper bil. Bilen är ett visst pris, vill du ha radio eller snyggare klädsel kostar det mer. Utifrån det fasta priset bestämmer du med din kunskap vad som ingår däri och har tydligt specificerat vad det är som ingår.

Nästa steg är att ta fram "tillbehörsshopen". Dvs: Utifrån klänningen, vad vill bruden ha till? Snygga knappar, en viss attiralj, etc. (Från bilexemplet, snygga fälgar, vassare stereoanläggning, bra däck osv) Antingen har du fast pris på dessa med, eller inte.

Jag känner inte till omfattningen på din verksamhet. Dock, min bild av bröllop är att kostnader lätt skenar iväg. Rörliga kostnader i primärum är inte alltför poppis. KAn du därför ha ett fast pris för en viss tjänst, å sen sälja till "tillbehör" ges makten till bruden. Tror att du kan differentiera dig på ett bra sätt genom det. Framför allt, tro på dig själv å din kunskap! Den rockar!

Varma vårhälsningar

Jo
JohannaSally är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons