Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-31, 11:16   #16
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
graystone: Helt rätt. Det hela är inte sådär jättekomplicerat, men det fungerar rätt bra för att skapa trevliga alias.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 14:13   #17
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag kallar mig Gidget som var mitt smeknamn efter att en kompis skickat in en bild på mig till en tävling om vem som var mest lik Sandra Dee och jag vann, 14 biobiljetter var min vinst inte dåligt då när man inte hade några pengar.
Sandra Dee spelade huvudrollen i en film som hette Gidget så då blev det så.
Bifogade bilder
 
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 07:51   #18
LoveT LoveT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 79
För mig blev det Oggatoj för att jag tyckte det lät ungefär så när min dotter svarade på frågan om vad jag ska sätta för märke på kläderna som jag tänkte börja sy till henne. Hon var inte ens ett år gammal då så jag fick gissa lite och skriva ner några gånger för att få ett ord som man kan uttala.

Jag tycker det finns många nick som är jättefina och kanske kan jag känna att varför kom inte jag på det först... ;-)

Märkligt hur alla dessa ibland ganska lustiga namn blivit som någon man känner, så bekant. Det är till och med så att jag kan undra var de håller hus eller hur de har det just nu de som inte bloggat på ett tag. Så visst blir det som en person, fastän det "bara" är ett skojigt namn och en himla massa textila kreationer. Det finns ju någon där, som gjort allt detta fina.
LoveT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 09:13   #19
Neoma Neoma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 24
Det var när jag skulle skapa ett konto på nån site för flera år sedan som jag behövde ett unikt namn. I stora världen är det inte så unikt, det finns en del företag och diverse tjänster som kallar sig något med Neoma, men jag gillar det ändå!

Jag valde namnet Neoma eftersom jag heter Mari och min äldsta son heter Neo. Då tog jag min sons namn och en del av mitt eget och satte ihop det. På så vis blev det NeoMa och sen gillar jag innebörden av namnet också. Namnet har funnits länge och var främst populärt under slutet av 1800-talet och i början av 1900-talet. Neoma är av grekiskt ursprung, och innebörden av namnet är "ny måne".
Neoma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 09:28   #20
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
I tidernas begynnelse la jag upp en websida som hette Mamsell Matildas Manufaktur. Min mormor hette Martta Matilda, och just då höll jag på att läsa en historisk roman som hette (tror jag) Mamsell Caroline. Jag ville ha ett namn som lät lite som en ramsa. Manufaktur för att det började på Ma.. och för att det var en gammal synonym för affär/butik. Websidan var inriktad mot maskinbroderi, med lite tips och tricks, och några designs att ladda ned. Så småningom tyckte jag att namnet var lite långt, och då blev det Symamsell kort och gott. Hade jag varit intresserad av matlagning eller trädgård kanske det hade blivit Matmamsell eller Örtmamsell, vem vet... Namnet är alltså en kombination av mitt intresse för sömnad och historia.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons