Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-01-14, 08:06   #1
pher pher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 2
Sy sin egen GPS-väska

Hej på er, hittade nyss detta forum och tänkte då fråga er någon av er sytt era egna mobilväskor eller liknande? Jag vet att de inte direkt lönar sig, men visst borde de väl finnas en del som gör sina egna?

Har tidigare gjort mig en mobilväska själv, men nu har jag köpt mig en GPS som jag inte hittar någon vettig väska att köpa så då tänkte jag eventuellt försöka själv.

Tänkte använda någon typ av konstläder och som genonskinligt material till knappar och display, det finns seg 0,5mm "vinylglas" att köpa hos ClasOhlsson.

Dock har jag inte hittat någon ställe att köpa clips på, dvs dessa runda "knappar" som sitter på baksidan av väskan att hänga typ i bältet etc. Någon som har något tips? Ni vet såna här metallgrejer som man stansar fast, man använder håltång och sen sätter dit.

Helst skulle de passa till befintliga fästen typ:
http://www.krusell.se/multidaptSystem.php?s=2

Mer än tacksam för eventuella ideer eller liknande.

Mvh Pher
pher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-16, 19:00   #2
Karinska Karinska är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 9
svårt....

Tjena
Det känns ju som ett extremt meckigt projekt att få ihop en sån där liten väska. Är nog svårt att sy på maskin också.
Karinska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-17, 07:46   #3
pher pher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 2
Hej och tack för svar.

Ja, det är nog lite meckigt, men nog går det. Så länge man "bara" syr igenom två lager så orkar ens (min) maskin med det, men sydde en mc sadel som behövde sys med tre lager och då gick det inte. Fick lämna in det till en bilrenoveringsfirma som hade en gammal symaskin som orka igenom.

Om man syr i läder så kan det nog gå åt några nålar för det gjorde de med den mobilväska jag sytt en gång i tiden.

Mvh Pher
pher är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons