Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-07-06, 11:49   #1
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Shop Handarbete

Jag är verkligen trött på Allt om Handarbetes tygshop.
På kvällen den 18 juni lade jag in en beställning. Det har nu gått över tre veckor och ingen avi så långt ögat når.

Nu åker jag på semester i två veckor och kan bara hoppas att varorna har kommit då.

Det är så himla dåligt. Jag har beställt metervaror från både england, USA och Hong Kong men aldrig fått vänta så här länge.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 12:19   #2
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Jag håller med dig, det värsta var att de reserverade pengarna med en gång. Lovade leverans med efter efter onsdagen följande vecka. Efter tre veckor kontaktade jag dem igen, se skyllde då på att de hade ont om personal. De hade då fortfarande inte börjat med min leverans! Annulerad den efter detta!

Trist eftersom de har fina tyger o garn.
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 14:59   #3
Avsl090728 Avsl090728 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 44
Har aldrig haft några problem med leveranser från allt om handarbete, har alltid kommit inom 10dagar.Har beställt många gånger där ifrån.
Jag har väl kanske haft tur då.
Avsl090728 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 17:59   #4
MELLANDELEN MELLANDELEN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 131
Jag har beställt tyg ifrån Allt om Handarbete två gånger, och bägge gångerna så får jag ett brev på posten efter ca 3 veckor att tyget jag beställt är slut.
Man blir ju inte så glad precis, eftersom man går där och väntar på en avi och så kommer detta brev i stället.

Nä, skärpning vill vi se!!!
MELLANDELEN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 20:04   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Varför tillåter ni att de behandlar er sådär? Jag skulle bli arg om någon drar pengarna från mig och sen dröjer. Jag tillåter högst ett par arbetsdagar om de redan dragit pengar eller fler om de måste beställa utifrån men då kräver jag kommunikation.

Skit i dem, det finns andra sätt att få billiga tyger och garner, att köpa från utlandet t.ex. Nästan alla länder är billigare än Sverige nästan.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 22:30   #6
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag har ocksp handlat därifrån en gång. Fick också vänta i drygt 3 veckor. Trots att tygerna var fina och relativt bra pris så kommer jag inte handla därifrån igen. Jag tycker inte att man ska behöva vänta mer än en vecka - 10 dgr. Absolut inte mer. Det går snabbare att få en symaskin från england än att beställa tyg från Allt om handarbete.
Så jag håller med ichigo, köp någon annanstans ifrån.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 22:37   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, om ni råkat ut för det nyligen kan ni kontakta dem och kräva av att få reduktion av betalning eller återbetalning av viss summa pga dröjet. Såvida de inte har det nånstans i avtalet att de dröjer så länge...

Om många kräver det så känns det för dem, då kan de inte fortsätta att vara dryga och tro att kvinnor är så snälla och fega.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-07, 12:37   #8
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Håller fullständigt med alla.
Jag beställde därifrån en gång och det dröjde och dröjde...jag ringde och de sa att de inte hade tyget hemma! Varpå jag kontrade med att då ska man heller inte sälja det- och annullerade hela min beställning. Jag tänker inte beställa därifrån igen innan jag vet att det fungerar! Skulle aldrig acceptera att det dras pengar från mitt konto och sedan få vänta veckovis på varorna..!

Köp tyger på andra ställen. Se länkarna här på sidan t.ex.

Fast denna tråd passar egentligen utmärkt i Leverantörsforumet. Kanske någon kan flytta den dit?
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons