Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-25, 14:32   #1
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ibland blir det hjärnsläpp...

Fast det löste sig denna gång. Tänkte bara berätta, så ni vet att ni inte är ensamma om det händer er!

Har inte använd min Artista 180 för broderi sedan jag köpte 6-nålarsmskinen (Monstret) för 2 år sedan. Idag tyckte jag den skulle få jobba lite med några lace-harar. De är ju enfärgade, så maskinen ska bara stå och "tugga" sisådär 40 minuter för varje hare. Artistan går mycket tystare än Monstret, och dessutom rymdes 4 harar så perfekt i stora ramen till den utan nästan något spill alls avd et vattenlösliga.
Alltnog, brodyrenhet sattes på, maskin kopplades till dator för att överföra mönster och så... tomt i skallen! Och nu snackar vi ekande TOMT! Ingen liten minneslucka, utan total tomhet. Vad gör man nu????
Jag vet inte hur många gånger jag har berätat för andra vad de ska göra, men si det hjälpte inte ett dugg nu! Hittade överföringsfunktionen i programmet, men det blidde liksom inget ändå. Jag var desperat och tänkte att "Nu måste jag fråga Bibbi eller någon av de andra med Artista!".
Nåja, efter en massa fumlande löste det sig, och nu, ett antal timmar senare är hararna sydda.

Så för guds skull, tro inte att ni är korkade när ni inte kommer på vad ni ska göra, fast ni gjort det förut! Eller... ni är i alla fall inte ensamma...

För övrigt kan jag säga att Artistan nog kommer att få jobba mer de fåtal gånger jag gör lace-grejor! Den syr ju väldigt sakta, men är väldigt driftsäker (eller rättare sagt, det är den bland annat för att den syr så sakta...). Sällan eller aldrig avbrott i broderandet, och så går den så härligt tyst!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 14:39   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168


Ja nog händer det ibland att det blir helt tomt. Oftast endast någon sekund men i alla fall. När jag har migrän så händer det dock jämt, då funkar inte kopplingen mellan mina hjärnceller särskilt bra, väldigt frustrerande och folk undrar ibland vad man håller på med.

Skönt det lossnade till slut!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 14:44   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Du är inte ensam om det, tack och lov att jag hör andra än mig själv vara utan hjärna. Ibland förstår jag inte vart den tar vägen, reser kanske till Mallorca själv. Idag stod jag och grunnade på om jag kunde applicera med broderitråd, om den skulle tåla tvätten!! Va! Sen kom jag på att man broderar ju på kläder och tvättar dem då ska den ju kunna användas till att brodera på ett babytäcke.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 14:47   #4
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Ja ibland undrar man hur det bara försvinner,Vad har du för maskin nu är det stor skillnad mot artistan?
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 14:57   #5
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Citat:
Ann-Marie skrev:
Du är inte ensam om det, tack och lov att jag hör andra än mig själv vara utan hjärna. Ibland förstår jag inte vart den tar vägen, reser kanske till Mallorca själv. Idag stod jag och grunnade på om jag kunde applicera med broderitråd, om den skulle tåla tvätten!! Va! Sen kom jag på att man broderar ju på kläder och tvättar dem då ska den ju kunna användas till att brodera på ett babytäcke.
den va bra du!!!
tack Ann-Marie för dagens bästa skratt!!
familjen funderade om jag blivit tokig när jag satt vid datorn o skrattade för mig själv!!!

skönt att läsa att andra också har ``svarta stunder``i bland. de hjälper när man själv sitter där o är tom i bollen.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 15:19   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har en 6-nålars Brother PR600. Inte mycket likt på dem inte!! Men så mycket som jag använde Artistan innan tycker man att det borde suttit kvar mer...
Jag har börjat brodera med min guddotter, 3 i juni. Jag tror Artistan ska få "bo" hemma hos dem, så vi kan brodera när jg är där varje fredag. Har använt en liten Brother hittills, men den har bara 10x10 broderiyta, och är inte riktigt lika pålitlig som Artistan.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons