Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-24, 07:01   #1
LisaRoos LisaRoos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 145
Symässan Malmö

Hej!
Imorgon kommer Anneli och jag att hänga på låset till Symässan 9.30 när dom öppnar. Någon annan som ska dit?????
Lisa
LisaRoos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 09:19   #2
Skruttan2 Skruttan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 39
Det blir till att starta tidigt imorgon och hoppas vi är bland dom första.Om vi inte är först in så är vi bland dom första ut skulle jag tro. Denna gången får vi försöka fika så det bli 1 1/2 timme. Ses imorgon med laddad plånbok.
Skruttan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 11:44   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag kommer också. Siktar på att ta tåget hemifrån runt 10.00.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 15:49   #4
SannaS SannaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 30
Dottern och jag kommer också att försöka hänga på låset. Bra tid, inga köer!
SannaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 21:59   #5
andren andren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 2
Vi kommer också, men blir nog inte förren vid elva. Mamma jobbar natt.
andren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 07:34   #6
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Här är fler som svarat! :-) Jag kommer på lördag!

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=23980[/URL][/URL]
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 18:37   #7
Abbe77 Abbe77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 11
Hej,

Jag var där idag och måste säga att jag besviken på utbudet som var. Det var min första symässa och jag vet inte men jag hade nog förväntat mig mer "sygrejor" och mindre pärlor/smycken, färdiga kläder, sjalar/halsdukar och konst. Vet inte men hade typ en bild av att där skulle vara någon som hade lintyger i alla färger och strukturer, någon med lite finare tyger, all typ av tråd man kunde tänka sig, kanske någon med provdockor etc. Nischade saker som man inte kan hitta annars under ett tak så ofta. Hade nog lyckats bättre om jag varit ute efter garn men tygutbudet såg jag som ganska skralt och på tok för dyrt. Borde kanske prutat eller väntat till sista utsällningsdagen för att få bättre priser på det lilla jag fann....
/ Anna
Abbe77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 13:50   #8
kristinamalin kristinamalin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 2
Symässan i Malmö

Hej!
Jag har precis också varit på Symässan i Malmö och håller med om att det var mest stickgarn, lapptyger, pärlor och mycket färdiga saker. Jag saknade tex. broderier och specielt broderimaterial. Men jag jämför kanske för mycket med Stor Brittanien som för det första har ett mycket större intresse, det bor många fler människor där (bara i London bor det lika många som i hela Sverige!) och för det tredje har de fler hemmafruar som har tid att sy och handarbeta så efterfrågan måste vara större där av den anledningen också. Jag menar nu inte att intresset inte finns här i Sverige men jag tycker det kunde varit större! Ta här i Lund tex. Här finns en liten garnaffär, en större och en mindre sybehörsaffär. Vår största tygaffär slog igen i höstas och här finns ingen handarbetsaffär med broderimaterial. För dåligt tycker jag! Kom igen lundatjer! Börja handarbeta och sy mera!
/Malin
kristinamalin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 17:35   #9
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Jag var också på symässan i fredags. Det är stor skillnad på de senaste åren och när den började.Då fanns det tyg och tillbehör i överflöd, samtidigt som man fick en massa tips och ideer.Jag tycker också att det finns alldeles för mycket pårlor, även om jag pysslar lite med det.
Varje gång säger jag till mig själv att det är sista gången, men när det blir dags tror man att detta året är det nog annorlunda.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 17:37   #10
Alexine Alexine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 49
Jag tycker inte heller att mässan var någon hit. Hade inte Znok varit där hade det varit helt värdelöst. I övrigt känns det som en mässa av och för gamla tanter (hoppas ingen tar illa upp jag generaliserar grovt här men hoppas ni förstår vad jag menar)

Kristinamalin; ang det skrala utbudet med affärer så är det nog tyvärr så att Stoff och Stil mördar mycket av konkurrensen trots skillnaden i kvalité.
Alexine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 21:58   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag var där i Fredags och håller faktiskt med. Mässan var i stora drag quilt och pärlor med lite annat vid sidan om. Nu har jag ingenting emot quilttyger och köpte en del av det, men jag hade siktat in mig på att kunna köpa andra intressanta tyger också. Hittade små väskspännen som jag letat länge efter och lite annat smått. Ett stort plus var dock att scrapbook hysterin lyste med sin frånvaro, annars brukar det ta över precis allt. Ang Stoff o Stil, så vet jag att bl.a Bodil som hade Bebo här i lund var skitförbannad på dom, för deras dåliga billiga kvalité som hade tagit över. Hon gick i pension i höstas, så det är därför som den butiken upphörde. Jag har arbetstränat där, och vet att många kunder sa att det där kan vi hitta billigare på Stoff o Stil. Vet att flera andra som handlar med tyg och tillbehör har sagt att Stoff o Stils mål är att få bort alla konkurrenter. Sen, när alla butiker runtom har slagit igen, så kommer dom att höja priserna. Dom räknar med att folk kommer att fortsätta handla där ändå, för det finns ju inga andra butiker då. Dom första som åkte direkt var ju Olssons tyger i Malmö. Därefter har den ena butiken efter den andra fått slå igen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 22:29   #12
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Var på mässan idag barnbarnet o jag tog tåget ner i morse och efter många om o men kom vi fram till mässan med buss ( inom parantes är de inte vänligt för icke malmöbor att åka buss i den stan) Mycke förvantansfulla stod vi tålmodigt minst en halvtimme i kön för att betala med kort väl inne blev jag oxå besviken yckte inte det fanns något som föll mig direkt på läppen och de som var utställare verkade ju uttråkade av att vara där, ingen visade sitt intr när man ville kolla närmare på något kändes det som. Summa sumarum lilla tösen var nöjd för hon fick gjort en skylt och köpt lite nytt papper och hon och jag fick en dag ihop. Nu skall jag ge Jönköping en chans oxå om två veckor annars ger jag upp detta och de får bli stockholm for ever trevlig helg iaf på er
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-27, 09:19   #13
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag skulle önskat att det fanns så mycket mer tyg och tillbehör men det mesta som jag skulle säga om det har redan sagts i den här tråden.
Jag har varit där 3 år på raken nu och saknade fingerfärda, men uppskattade Italienska tygerna, som jag bara sett på nätet tidigare
Jag tycker ändå att Agneta som arrangerar mässan gör ett bra jobb och anpassar sig efter de utvärderingar som komer in, bla försvann scrapbookingen och utbudet i caféerna är klart bättre än på hem och hushåll eller vad den hette som var på Jägersro för 3 veckor sedan.
I Holland Tyskland finns det tydlien stora utomhusmarknader med massor av tyg, mönster och sybehör, jag vet inte om det är fler som syr där, men mina vänner där nere verkar ha ett helt annat utbud att välja från vilket tyder på det.
Vi kanske får ordna en resa och stanna i Paris på vägen.

Det var första gången jag såg Znog tygerna och de var jättefina men jag är alldeles för gammal....
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 07:25   #14
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
Jag tyckte faktiskt att symässan var bättre än de senaste 2 åren
lite mindre pärlor & faktiskt mer tyger

men visst håller jag med om att det kunde varit större utbud på tyger och gärna mer sytillbehör

vad som retar mig allra mest på Alla symässor jag varit på är att alla symaskinsförsäljare inte har ett enda tillbehör till försäljning

tex pressarfötter undertrådsspolar m.m
helt otroligt att dom inte har det
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 09:05   #15
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Jag och väninnan var på Symässan i lördags. Vi hittade en del tyger, böcker och andra småsaker. Det var väldigt trevligt möjligen för att vi tog det som en stund tillsammans som vi inte haft på evigheter. Jag tyckte också det var mindre av pärlor och de sakerna än förra året och hade vi velat var det nog mer workshops. Jag håller med Annika om att det är trist att symaskinsförsäljare inte har tillbehör till försäljning. Men med tanke på att jag i olika Husqvarna affärer fått betala 45kr för 5 spolrullar (vilka sen visade sig inte var orginal trots det stod så på påsen) och i den andra 49kr för 10 rullar så tror jag jag förstår varför!
Jag tittade på och frågade mycket om mellanlägg till väskor och hittade somliga jag inte sett förr, kul att veta hur de känns!Sen kan allt bli bättre så lite mer vanliga tyger kan nog få plats!
Hur som helst så spenderade jag pengar, kom hem med trevliga saker och hade en rolig eftermiddag! Nu ska jag sy en mössa med tyger från E-slöjd! :-)
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons