Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-12-22, 08:14   #16
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Jag har mina knappar i en sådan här: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=136136802. Det fungerar riktigt bra och tar inte upp så mycket plats. Tack vare de små facken har jag kunnat sortera knapparna efter färg så att de blir hyfsat lätta att hitta bland.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 10:49   #17
Smillidotter Smillidotter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 16
Om man har många olika knappar så kan man dela upp dem i glasburkar. Jag har delat upp mina efter form och material. På bilden ned så har jag delat upp dem i en pärlemoburk, en med fästet på baksidan och en för vita i plast. Jag har nog råkat slänga mina i mörka material Rören köpte jag från en utförsäljning och dill ligger nog bäst kvar där.

Ja fint med massa i en stor burk. Jag var på emmaus i göteborg för hade sätt att de hade fina 50-tals knappar i uppdelade i orginalrören. När jag kom tillbaka hade de hällt allt i en stor skål(!) fint men inte så praktiskt...
Namn:  201012223502.jpg
Visningar: 648
Storlek:  58.9 KB

Namn:  201012223503.jpg
Visningar: 573
Storlek:  42.9 KB
Smillidotter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 11:17   #18
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Vilken lyx och vilket fynd med knapprör. Det vore bra att få tag i tomma knapprör. Undrar var de finns att köpa? Vet någon?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 12:11   #19
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Skulle man inte kunna köpa transparenta rör på nån byggmarknad och kapa till lämpliga längder? Vet inte om det finns ens. Men kanske andra rör, så länge man pluggar igen med nåt transparent så att man kan se in i rören.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 14:04   #20
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Så här förvarar jag en del av mina knappar.

Tomma knapprör kan man säkert få i butiker som säljer sybehör.
Bifogade bilder
 
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 20:21   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är tråkigt att de hällde ut knapparna sådär, men jag antar att det är för att de exponeras bättre då? Men jag skulle nog bli mer tilltalad av att köpa knapparna om de var i rör, eftersom då förstår man att de är oanvända. Jag personligen blir nog mer tilltalad om de ligger i rör.

På tal om knappar... Där jag arbetstränar nu har de så mycket vintageknappar som helst! Helt galet mycket. 4-5 lådor (låda typ 30x50x50 cm) med mixade knappar och 2 lådor med oanvända knappar på papp. alltså i syavdelningen, inte till salu. De till salu i butiken är mycket få. I syavdelningen pysslar jag med att sy saker som ska säljas, av gammal material.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 21:11   #22
Smillidotter Smillidotter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 16
Ja när de hade dem i rör hade de väl kunnat ligga kvar där? Ifs vi som har öga brukar gilla och pilla å rota men kanske inte alltid
Smillidotter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 22:17   #23
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Smile

jag tycker Ikea´s papperslådor är alla tiders. de är mjuka som inte slår i och ger kantslag och repor i bordskivor när man flyttar om dom. men de är stabila och lätta att lyfta locket med en hand när man sträcker sig.
sedan finns de i olika storlekar, som rymmer allt så man kan lägga ner allt och slippa få det dammigt om man inte syr på långa perioder. och går lätt att damsuga ovanpå locket.
går lätt att skriva vad som finns i på de utbytbara etiketterna. och så är de ganska billiga. och väger ingenting om man staplar flera ovanpå och vill ta ut från garderoben. och så är det ventilations hål i hörnen på alla,om man vill förvara tyg i de stora så trivs inte skadedjur.om har ett tyglager.

(och spara den kartongskiva som ingår i emballaget i samma färg, den går att göra avdelare av och ha i lådorna)

bästa köp!

att stå nära maskinen:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00167716

för tyglager:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00115478

för tillbehör:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00185838

(vita är snyggast och går att skriva på)
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 22:35   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag hade tidigare papplådor från Ikea, ungefär som de du länkat till. Men nu har jag slutat med lådor för de mindre sakerna eftersom man blir jättetrött på att lyfta på många lådor för att nå innehållet på en låda som ligger "underst". Byrå blir mycket smidigare då.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 22:54   #25
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Talking

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Jag hade tidigare papplådor från Ikea, ungefär som de du länkat till. Men nu har jag slutat med lådor för de mindre sakerna eftersom man blir jättetrött på att lyfta på många lådor för att nå innehållet på en låda som ligger "underst". Byrå blir mycket smidigare då.
ja en liten byrå är nog bäst om man syr ofta. jag brukar inte sy mer än i perioder(nån dag), och då är det lätt att bredda ut smålådorna bredvid varandra. på bord och golv. så kan de stå ett tag och ser snyggt ut ändå och går att damsuga.sedan bara slänga in i garderoben när man vet att de inte skall användas på länge.

Ichigo jag gillar dina tips och råd de är så bra. de hjälpte mycket i valet av symaskin, Ni är bäst. fantastiskt att ni tar er tid att skriva så mycket. det är nog många som läser fast de inte loggar in och ger svar. Ni skulle kunna göra egen youtubekanal och bli miljonär på reklam. eller egen syblogg.
era tips är verkligen genomtänkta och proffsiga.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 20:18   #26
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Mina knappar ligger blandade. Å andra sidan använder jag sällan knappar i min sömnadsprojekt och när jag gör det köper jag oftas nya matchade.

När det gäller sortering av knappar kan jag bara rekomendera Muminpappans Memoarer av Tove Jansson.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 15:35   #27
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag är medveten om att jag verkar rena dygdemönstret här, men jag har en förkärlek till örhängen också, har kommit på att plast docetter för medicin som finns på apoteket i olika storlekar är utmärkt för ändamålet och passar säkert andra saker
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
knappar, knappförvaring


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons